خبرگزاری کار ایران

پارک آبیدر سنندج دچار آتش سوزی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۰۰

فرمانده پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: آتش سوزی در منطقه "کانی سنگ‌شکن" پارک جنگلی آبیدر این شهرستان مهار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وریا محمدی روز سه‌شنبه اظهار داشت: در این آتش سوزی سه هزار متر مربع طعمه حریق شد و بیشتر آتش‌سوزی رخ داده در این منطقه به صورت سطحی بوده و پوشش گیاهی آسیب دیده و به درختان صدمه سطحی دیدند.

وی با اشاره به اینکه چهار تیم منابع طبیعی به همراه تیم‌هایی از آتش‌نشانی کار اطفای حریق را برعهده داشتند افزود: همیاران طبیعت هم در کمک به اطفای حریق همکاری خوبی داشته‌اند.

محمدی با بیان بیشترین علت آتش سوزی ها به علت سهل انگاری رخ می دهد گفت: امسال در ۶ فقره آتش سوزی در این شهرستان شامل ۶ هزار مترمربع در پارک‌های جنگلی آبیدر و توس نوذر و 17 هکتار مراتع درجه سه و سنگلاخی دچار آتش سوزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی منع قانونی دارد و با متخلفان برخورد می شود اضافه کرد: قدردان همیاری همیاران طبیعت در مواقع آتش سوزی هستیم و از شهروندان می‌خواهیم تا هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش به ویژه در ساعات بعد از ظهر که وزش باد سرعت بیشتری دارد، خود داری کنند.

رئیس پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اظهار داشت: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در روزهای پایانی هفته رخ می دهد که مردم برای تفریح به دامن طبیعت می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز