خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

کمبود ٢٣ هزار معلم، مهم‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۳۹

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه در پروژه مهر موضوع ساماندهی نیروی انسانی است، گفت: در سال تحصیلی جدید با کمبود ٢٣ هزار معلم در استان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در نشست تخصصی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم اظهار کرد: اگرچه شیوع کرونا باعث مشکلات، گرفتاری و خسارت‌هایی شد، اما در برخی از حوزه‌های آموزشی باعث ارتقای کیفی خدمات آموزشی و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای استفاده از تکنولوژی هم شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری اگرچه شرایط سختی را پشت سرگذاشتیم اما تولید محتوای الکترونیکی قابل قبول و با کیفیتی تجربه کردیم، افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا ٢ هزار و ٧٠ مدرسه خراسان رضوی به اینترنت دسترسی نداشتند، اما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که تمامی مدارس استان به اینترنت دسترسی دارند. 

وی ثبت و سفارش کتب درسی دانش‌آموزان را یکی‌دیگر از اقدامات پروژه مهر عنوان کرد و یادآور شد: خراسان رضوی در این حوزه پایین‌ترین استان در کشور است، بنابر این انتظار داریم مدیران مدارس در این زمینه پیگیری کنند تا جایگاه سی و یک خراسان رضوی ارتقاء یابد. 

خدابنده، ساماندهی نیروی انسانی در پروژه مهر را یک دغدغه مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته کمبود ١٩ هزار معلم استان را به طرق مختلف جبران کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تکرار قصه کمبود معلم در سال تحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: با توجه به نیروهای خروجی و ورودی به آموزش‌وپرورش خراسان و افزایش حدود ۴ درصدی جمعیت دانش‌آموزی با کمبود ٢٣ هزار نفری نیرو مواجه خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه چاره نداریم که کمبود نیروها را به طرق مختلف تأمین کنیم، اظهار کرد: یکی از این شیوه‌ها بحث حق‌التدریس نیروهای شاغل  و بازنشسته است که برای بازنشسته‌ها ١۴ ساعت و برای شاغلین بین ١۴ تا ٢۴ اضافه کار در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم کمبود دبیر و معلم را جبران کنیم. 

خدابنده یکی‌دیگر از روش‌های تأمین نیرو را استفاده از نیروهای حق التدریس آزاد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ٣ هزار و ۵١٠ نفر از نیروی حق‌التدریس استان به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند تا به عنوان نیروی رسمی وارد آموزش‌وپرورش شوند، امسال نیروی حق التدریس آزاد نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: موضوع دیگر برای جبران کمبود معلم اجرایی شدن ۶ ساعت عوامل اجرایی مدرسه است که اگر این مورد رعایت شود قطعا کمکی خوبی به تأمین نیرو خواهد بود.

وی به موضوع خرید خدمات آموزشی برای جبران کمبود معلم نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در ٣٢ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش در سطح استان مقدمات خرید خدمات آموزشی برای حدود ۵ هزار و ۴٠٠ نفر از همکاران فراهم شده است.

خدابنده با اشاره به تغییر صدور ابلاغ همکاران و ساماندهی آنان از طریق مدارس و ثبت در سامانه خاطرنشان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش در ١٢ شهرستان خراسان رضوی متولی برگزاری کنکور سراسری بود، اما امسال برگزاری کنکور در ٢٠ شهرستان استان به آموزش و پرورش سپرده شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در این نشست با قدردانی از همراهی و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در راستای احداث و نوسازی فضاهای آموزشی و کمک به خرید تجهیزات آموزشی گفت: خیرین مدرسه‌ساز کاشمری طی سه ساله گذشته ١٧ میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی در این شهرستان کمک کردند.

علی طاهریان با بیان اینکه در سایه توجه خیرین امروز شاهد بهره‌برداری از دبستان ۶ کلاسه مرحوم علی اصغر رحیمی و آغاز ساخت دبستان ١٢ کلاسه مرحوم علی خانی در کاشمر بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ پروژه آموزشی شامل مدرسه، سالن چندمنظوره، کارگاه و نمازخانه در کاشمر در دست احداث است.

وی با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش کاشمر یادآور شد: امسال ۴٣٠ نفر از معلمان کاشمری مشمول بازنشستگی هستند که از این تعداد ٣٣٠ نفر فرم قطعی را تکمیل کردند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بازنشسته شدن این تعداد معلم در آستانه سال تحصیلی جدید را یک ضایعه بزرگ برای آموزش و پرورش این شهرستان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سفر یک روزه به کاشمر مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم حاج علی اصغر رحیمی سبزواری در زمینی به مساحت ٣٠٠ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر ٨٠٠ میلیون تومان از محل موقوفه کارخانه یخ، موزه اسناد با نمایش اسناد و مدارک یک صد سال فعالیت آموزش و پرورش کاشمر، موزه علوم و کارگاه CNC رشته ماشین ابزار در هنرستان فنی شهید مدرس با ٧ میلیارد ریال ریال را افتتاح کرد و در ادامه کلنگ ساخت دبستان ١٢ کلاسه مرحوم علی خانی را با هزار و ٧٠٠ متر مربع زیربنا به زمین زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز