خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان خبر داد:

رتبه اول فرزندخواندگی در کشور متعلق به خراسان رضوی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۱۳۱

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: رتبه اول فرزندخواندگی در کشور متعلق به خراسان رضوی است، اما این موضوع نسبت سال قبل در استان کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در یک سال گذشته ۲۹۸ کودک در خراسان رضوی به فرزندخواندگی داده شده‌است، ۵۰ مورد از این کودکان از فرزندان مقیم مراکز شبانه‌روزی بوده‌اند همچنین تعداد فرزندان معلول یا دارای بیماری سخت در بین واگذاری‌های پارسال ۶ مورد بوده که یکی از آن‌ها دچار اختلال دو جنسیتی جسمی بوده است.

او افزود: در سال گذشته ۲۱۰ فرزدخواندگی غیرقانونی نیز در استان ثبت شد که پس از طی مراحل قانونی و اثبات عدم ربوده یا خریداری شدن کودک از سوی خانوده‌ها توسط مراجع قضایی، اداره بهزیستی فرزندخواندگی این کودکان را به خانواده‌ها مذکور محول می‌کند و این تعداد کودک واگذارشده نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش داشته است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این‌که در حال حاضر ۵۰۰ نفر پشت نوبت فرزندخواندگی در خراسان رضوی قرار دارند، ادامه داد: یکی از مدارک مورد نیاز تقاضای فرزندخواندگی، گواهی نازایی است به همین دلیل متقاضیان شهرستان‌هایی که نازایی بیشتری در آن‌ها وجود دارد بیشتر است.

شاهرودی بیان کرد: بخشی از این تقاضاها نشان‌دهنده میزان ناباروری در برخی شهرستان‌های استان است که علت آن باید توسط محققین، بررسی شود و شهرستان‌های نیشابور، خواف، مشهد، سرخس و فیروزه که معادن، تأسیسات نیروگاهی و صنعتی فعال هستند تعداد بیشتری متقاضی فرزندخواندگی با مدارک نازایی مراجعه می‌کند در حالی که در شهرستان‌هایی با شرایط جمعیتی مساوی، تعداد بسیار کمتری تقاضا وجود دارد.

او تصریح کرد: با اصلاحات آیین‌نامه‌ای و راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی که در سال‌های گدشته انجام شده، اکنون اگر خانواده‌ای از نظر ضوابط بدون مشکلی بوده و فرزند مورد نظر او هم در بهزیستی موجود باشد کل روند ۴ ماه طول خواهد کشید.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: کرونا در خراسان رضوی، در تمام بخش‌های خدمات محدودیت ایجاد کرده همچنین بر فرایند واگذاری فرزندان نیز تاثیر داشته و تعداد واگذاری‌ها را کاهش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز