خبرگزاری کار ایران

در نشست مجازی کلاب هاوس ضلع سوم مطرح شد؛

منافع حزبی و فردی نباید ملاک رد صلاحیت‌ها شود/ نمی‌توانیم مردم را ممیزی کنیم/ تندروها در کشور همیشه هزینه و گرفتاری ایجاد کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۰۴۳

فعال سیاسی اصولگرا گفت: لازم است در فعالیت سیاسی دغدغه مردم را داشته و به دنبال دغدغه حزبی نباشیم؛ گاهی شایعاتی می‌شنویم که قصد حذف کامل یک جریان وجود دارد اما من ناامیدانه به قضیه نگاه نمی‌کنم و باید منتظر روزهای آینده بود؛ چرا که اینگونه مباحث همیشه بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا بهمنی با حضور در نخستین نشست مجازی کلاب هاوس ضلع سوم با عنوان "پشت پرده و ناگفته‌های استان قزوین با رضا بهمنی" گفت: در سابقه فعالیت‌های سیاسی 20 ساله برای من همواره  مردم و منافعشان ملاک بوده و اگر بخواهیم این موضوع را مد نظر قرار ندهیم هر جریان و گروه سیاسی که باشد در نهایت محکوم به نابودی و شکست است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بهترین قاضی‌ها و تصمیم گیران خود مردم هستند؛ اما برخی این باور و اندیشه پوسیده را دارند که می‌توانند به جای مردم فکر کرده و تصمیم بگیرند که دیدگاهی اشتباه است.

وی سپس درباره مواضع و توییت‌های خود در ارتباط با نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: برعکس بسیاری افراد که با نشانه، گنگی و ابهام توییت منتشر می‌کنند، به نوعی در روزهای گذشته مواضع خود را در توییت‌های منتشر شده صریح و شفاف اعلام کردم.

بهمنی ادامه داد: لازم است در فضای سیاسی اعلام مواضع با شجاعت باشد و اگر احساس می‌کنیم حرف ما حق است، باید خیلی واضح و شفاف آن را بیان کنیم و نباید از پیامدهای بیان واقعیات ترسید.

وی ابراز کرد: امروز چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب باید بدانند وجود احزاب و فعالیت‌های سیاسی جزء الزامات و لازمه‌های یک کشور بوده و تاثیرگذار است و بدون آن در کشور موفقیت و دستاوردهای خوبی نخواهیم داشت.

ضرورت توجه به منافع مردم پس از انتخابات

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: فاطمه محمدبیگی از زمانی که نماینده مجلس شد آرام آرام چهره جدیدی از خود را رونمایی کرد و متاسفانه از چند ماه پس از انتخابات با چهره جدیدی از ایشان رو‌به‌رو هستیم که ما علی‌رغم حمایت اولیه در انتخابات اکنون این مواضع را قبول نداریم و آن‌ها را خارج از چارچوب منافع استان و کشور می‌دانیم.

بهمنی ادامه داد: از باب امر به معروف و نهی از منکر تذکراتی ارائه شد و تکلیف را از دوش خود برداشتیم و امیدواریم این موارد باعث شود در رویه‌های این نماینده تغییراتی ایجاد شود و برخی تنوروی‌ها باعث به خطر افتادن منافع مردم نشود.

وی تاکید کرد: پس از پایان فضای انتخابات و منتخب شدن، وظیفه داریم رقابت انتخاباتی را به پایان برده و در خدمت به مردم سبقت بگیریم و تمام افراد را فارغ از اندیشه سیاسی یکسان ببینیم، در واقع ما نمی‌توانیم مردم را ممیزی کنیم.

بهمنی اظهار کرد: نماینده اصلاح‌طلب یا اصولگرا نمی‌تواند افراد حزب مخالف را حذف کند؛ چراکه در بین هر دو جناح نیروهای متخصص و شایسته وجود دارند که برای مردم لازم هستند و باید فعالیت داشته باشند و نباید در حال حذف و جنگ و دعوا باشیم بخشی از مشکلات امروز ما که در جامعه حاکم است برآمده از این دیدگاه است.

وی ادامه داد: نماینده قزوین در مجلس علی‌رغم تمام تذکرات یک رویه غلط را پیشه کرده و آن را ادامه می‌دهد و ما با این روند مخالف هستیم؛ چرا که کار غلط همیشه غلط بوده و کار درست نیز همیشه درست است.

نخ نما شدن تمسک به اینکه ما مقابل زر و زور هستیم

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: متاسفانه خانم زرآبادی به عنوان اولین بانوی نماینده مجلس استان قزوین علی‌رغم اینکه از جریان اصلاحات بود، عملکرد درست و مناسبی نداشت؛ اکنون نیز خانم محمدبیگی عملکرد مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: در واقع دو بانوی هم استانی راه یافته به مجلس تا کنون کارنامه قابل قبولی نداشتند و دود این موضوع در نهایت به چشم مردم رفته و از این عملکردها عصبانی می‌شوند؛ درواقع لازم است ضمن داشتن قدرت و مسئولیت در تمام کارها و برخوردها منافع و آرامش مردم را مد نظر داشته باشیم.

بهمنی عنوان کرد: در تمام موارد باید مر قانون و قانون رعایت شود، در روزهای اخیر شاهد این بودیم که طرفداران این نماینده در فضاهای مختلف مطلب تسلیم زر و زور نبودن را مطرح می‌کنند؛ باید توجه داشت که اگر کار خود را درست انجام می‌دهیم نیازی به این اقدامات نیست.

وی ادامه داد: این مدل اظهارات نخ نما شده و بیان اینکه تسلیم زر و زور نیستیم ساخته و پرداخته توهمات و آدرس غلط دادن است؛ چطور امکان دارد عده‌ای از داوطلبان عضویت در شورا به اسم اینکه این افراد زر و زور و زمین‌خوار هستند رد صلاحیت شده اما در مقابل پای صورت جلساتی را امضا کرده و افرادی تایید می‌شوند که در استعلام گیری رد شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: درواقع گویا وضعیت به شکلی است که افرادی که در زمین آن‌ها بازی می‌کنند و در راستای آن‌ها قرار دارند خوب تعریف می‌شوند و افراد مقابل مفسد و حامی زر و زور به شمار می‌آیند و گاهی مجبور می‌شوند برای رای آوردن افراد مد نظر به اشخاص اثرگذار تهمت زده یا به تخریب و رد صلاحیت آن‌ها بپردازند.

ضرورت اولویت دغدغه مردم به دغدغه حزبی

وی با تاکید بر تاثیر و جایگاه گفت‌وگو اظهار کرد: در استان قزوین بعنوان فعال سیاسی که هر یک دغدغه مردم را داریم باید آداب گفت‌وگو داشته و درباره مواضع خود حرف بزنیم.

بهمنی عنوان کرد: این نقدها حرف افراد بسیار دیگری نیز هست که البته بنا بر مصلحت حرف نمی‌زنند؛ اما من به کاری که انجام می‌دهم باور داشته و در فضایی منطقی آماده گفت‌وگو بوده و در بیان واقعیات به کسی تهمتی نمی‌زنیم؛ باتوجه به اینکه ممکن است توییت‌های من به شکایت منتهی شود و باید در دادگاه از خود دفاع کنم سند نیز ارائه داده‌ام.

وی ادامه داد: خانم محمدبیگی از حدود سال 92 در حوزه مسائل سیاسی حضور پیدا کرده پررنگ بود و در دوره قبلی مجلس نیز 60 هزار رای آورد که این میزان از رای برای کاندیدای نوظهور اتفاق مثبتی بوده و دارای ارزش است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: شاقول و تراز عیار سنجی ما خدمت به مردم است و در پی افرادی نیستیم که دنبال فعالیت‌های پوپولیستی باشند، اکنون نیز به عملکرد این نماینده نقد داریم و بنا نیست به دلیل رای دادن و حمایت اولیه رفتاهای غلط  بعدی افراد را نیز تایید کنیم.

بهمنی گفت: لازم است در فعالیت سیاسی دغدغه مردم را داشته و به دنبال دغدغه حزبی نباشیم؛ گاهی شایعاتی می‌شنویم که قصد حذف کامل یک جریان وجود دارد اما من ناامیدانه به قضیه نگاه نمی‌کنم و باید منتظر روزهای آینده بود؛ چرا که اینگونه مباحث همیشه بوده و خواهد بود.

بهمنی اظهار کرد: در انتخابات پیش رو مشارکت بالا و حداکثری خواهیم داشت؛ چرا که مردم نسبت به آینده کشور خود بی تفاوت نیستند، مردم ما همیشه حماسه آفرین و قهرمان بودند و خواهند بود.

وی ادامه داد: بهترین قاضی و تصمیم‌گیر مردم هستند نباید به جای مردم فکر کرد و هر فردی باید دیدگاه و اندیشه خود را به مردم ارائه کرده و پس از آن مردم تصمیم خواهند گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: تندروهای اصلاح طلب به مراتب بدتر از اصولگراها هستند و در مجموع تندروها در کشور همیشه هزینه و گرفتاری ایجاد کردند؛ باید قضاوت را به مردم واگذار کرد، البته که بسیاری از اندیشه‌‎ها پوسیده شده و ما نیاز به بروزرسانی داریم.

وی بیان کرد: ایجاد فضا و فرصت گفت‌وگو فعالیت‌های ارزشمند و خوبی هستند، همه ما نیز دلسوز کشور و استان هستیم و باید افراد را با عملکردشان قضاوت کرد و وظیفه داریم به همه چیز با عینک خوش بینی نگاه کنیم.

بهمنی ابراز کرد: باید متوجه باشیم که در تمام دوره‌های مجلس اشکالات و نقاط قوت و ضعفی وجود داشت و مجلس کنونی نیز همینطور خواهد بود و نمی‌توان سیاه نمایی کرد و باید نگاه و نگرش‌های غلط اصلاح شود.

وی ابراز کرد: اکنون خروج و فرار سرمایه از کشور را داریم که عامل آن نگاه‌هایی است که عرصه را تنگ می‌کنند و به افراد مهر ضد انقلاب و ضد ولایت می‌زنند، این نوع خط کشی کردن‌ها درست نیست و باید با دید و نگاه نو به مسائل نگاه کنیم.

بهمنی در پایان گفت: آینده انتخابات و تصمیم‌گیری آن با مردم است و نمی‌توان برای مردم تصمیم گرفت، مردم حرف خود را 28 خرداد پای صندوق‌های رای می‌زنند و کاندیداها وظیفه دارند خود را بدرستی معرفی کنند و در نهایت امیدواریم که اتفاقات خوب و مثبتی را شاهد باشیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز