خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان:

کاهش ۵۰ درصدی استفاده از ماسک در گیلان/ روند بستری‌ها صعودی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۱۲

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به روند صعودی بستری‌های کرونایی در استان، گفت: شاخص استفاده از ماسک در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن رخشاد با تاکید بر اینکه همزمان با تعطیلات نوروز و افزایش میزان مسافرت‌ها تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان افزایش یافته است، گفت: دورهمی‌ها و مسافرت‌ها تأثیر مستقیمی بر میزان مبتلایان داشته است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: در حال حاضر ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تحت مراقبت در بیمارستان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران در وضعیت وخیم کرونایی در گیلان ۸۱ نفر است، اضافه کرد: ۱۷ نفر از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته به وضعیت حاد این بیماری رسیده‌اند.

رخشاد با اشاره به اینکه متأسفانه مسافرینی که به گیلان سفر می‌کنند رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار نمی‌دهند، افزود: آمارها نشان می‌دهد شاهد کاهش ۵۰ درصدی استفاده از ماسک در گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در اجتماعات نگرانی‌ها را از میزان شیوع بیماری کرونا افزایش داده است، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شاهد وضعیت وخیم‌تری خواهیم بود.

رخشاد به تغییر وضعیت شهر لنگرود از زرد به وضعیت نارنجی کرونایی اشاره کرد و گفت: در صورت عدم پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز