خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / ماسک سه لایه جوابگوی پیشگیری از کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۵۰۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسید.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون 25 هزار و 38 مورد گزارش برشمرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از هزار و 332 نمونه دریافت شده حدود هشت درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدان‌پناه گفت: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد، بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتردد یادآور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌ها تهدیدی برای سلامت مردم بوده و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95  به تنهایی استفاده کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز