خبرگزاری کار ایران

بسطامی مطرح کرد:

شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل‌ها در ایام نوروز تا ۱۵ اسفند تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۳۵

فرمانده استانی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام باید تا ۱۵ اسفندماه جاری شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل ها و مهمانپذیرهای ایلام را تدوین کند و در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا استان قرار دهد.

به گزارش ایلنا، معروف بسطامی در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار کرد: سه گروه در این ایام وارد استان می شوند که اولین گروه خانواده هایی هستند که در قالب ثبت نام در سامانه در قالب تورها  مسافرت می‌کنند و مکان و نحوه سفر آنها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مشخص و قابل کنترل است و دومین گروه افرادی هستند که با خودروی شخصی یا هواپیما در سامانه سفر ثبت نام کرده و مانند گروه اول و مکان اسکان آنها نیز به طور مشخص کنترل می شوند.

وی با بیان اینکه گروه سوم افرادی هستند که بدون برنامه سفر کرده و کنترل نمی شوند و شناختی از آنها نداریم، تصریح کرد: چند شهرستان ایلام در ایام نوروز مهمانپذیر هستند و مسافران آنها بدون برنامه ریزی وارد استان می‌شوند و نیروی انتظامی، راهور، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران باید دقیق تر و هوشمندانه‌تر در ساماندهی چنین سفرهایی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا تاکید کرد: با توجه به وضعیت برخی از شهرستان ها پلیس راه نیز باید نیروهای خود را برای نظارت بر تردد خودروها متناسب با شرایط استان در مسیرهای ورودی و خروجی و حمل و نقل جاده ای و نیز گروه های خود را برای نظارت بر تردد کامیون ها مستقر و پایانه های مسافربری باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

بسطامی مهمانسراهای اداری را نیز تعطیل اعلام کرد و گفت: مهمانسراهای اداری هیچ مسافری نمی پذیرند مگر اینکه فرد دارای ماموریت بوده و اسکان آنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام تاکید کرد: پنجشنبه و جمعه آخر سال باید به شدت کنترل و مسیر آرامستان‌های ایلام و صالح آباد و تفرجگاه ها نیز در شرایط نارنجی و قرمز مسدود شوند اما در مناطق آبی و زد با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفط فاصله گذاری امکان‌پذیر است.

بسطامی ادامه داد:  برگزاری هر نوع نمایشگاه از جمله صنایع دستی را ممنوع است و امامزاده ها و اماکن متبرکه در این ایام تعطیل بوده و ورود مسافران به این زیارتگاه ها ممنوع و جلوگیری می شود.

وی از ممنوعیت چادر زدن به صورت گروهی در طبیعت خبر داد و تاکید کرد:  همه دستگاه ها از ظرفیت خود برای مقابله با کرونا استفاده کنند و مسئولیت تنها بر دوش دانشگاه علوم پزشکی نباشد و تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفر استان بر عملکرد تاسیسات گردشگری مبنی بر رعایت اصول بهداشتی نظارت داشته و در صورت مشاهده عملکرد نامناسب اقدام به تعطیلی واحد مورد نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز