خبرگزاری کار ایران

در نشست آنلاین با مانگستائو قزاقستان؛

فرصت ها و توانمندهای تجاری هرمزگان معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۷۷

نشست آنلاین معرفی فرصت ها و توانمندی های تجاری و سرمایه گذاری استان‌های هرمزگان «ایران» و مانگستائو «قزاقستان» در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در این نشست برای برقراری ارتباط با استان مانگستائو به تشریح ظرفیت های استان هرمزگان پرداخت. 

محمدرضا صفا با معرفی ظرفیت‌های حمل ونقل، گردشگری، گمرکات، شیلات و محصولات کشاورزی و صنایع و معادن مهم استان هرمزگان، خواهان افزایش سطح ارتباط دو کشور شد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در زمینۀ حمل‌ونقل چهار پتانسیل بزرگ دارد، افزود : حمل‌ونقل زمینی، حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل دریایی از جمله این ظرفیت‌ها است.

صفا عنوان کرد : هرمزگان در زمینۀ حمل‌ونقل هوایی دارای ۱۳ فرودگاه بین‌المللی است که بندرعباس یکی از شش فرودگاه بین المللی و عضو «یاتا» است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به ظرفیت بالای حمل‌ونقل دریایی  هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان دارای ۷۰ بندر و دارای اسکله‌هایی با کاربردهای تجاری، صنعتی و مسافرتی است.  بندر شهید رجایی بندر باهنر، بندر نفتی خلیج‌فارس و بندرهای مسافری شهید ذاکری و حقانی ازجمله بندرهای استان هرمزگان هستند .

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد واردات و ۸۰ درصد عملیات کانتینری کشور از طریق بنادر هرمزگان به‌ویژه بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان یکی از مناطق نسبتاً مناسب در زمینۀ معدن مواد معدنی است، ادامه داد: بیش از چند نوع مواد معدنی در این استان شناسایی‌شده است که مهم‌ترین آن شن، ماسه، سنگ گچ، مخلوط کوهی، سنگ‌آهن، سنگ‌آهک، سنگ لاشه و مارن است.

صفا در خصوص مناطق ویژه استان هرمزگان خاطر نشان کرد : هرمزگان دارای چهار منطقه ویژه مهم است منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس، منطقه ویژه صنایع معدنی و  فلزی خلیج‌فارس، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از مناطق مهم درزمینۀ زمین و پتانسیل های اقتصادی هرمزگان است .

این مسئول با بیان اینکه  هرمزگان دارای سه منطقه آزاد بسیار مهم قشم، کیش و جاسک است ، اضافه کرد: هرمزگان دارای ۵ گمرک فعال ۱۵ دفتر گمرکی است که با احتساب دفاتر گمرکی در فرودگاه و امکانات پستی به ۲۶ گمرک می‌رسد که مهمترین آن گمرک بندر شهید رجایی ؛ بزرگترین گمرک ایران است و همچنین منطقه استراتژیک تنگه هرمز که در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرارگرفته است و از ظرفیت‌های بالای تجاری و لجستیکی کشور است.

در ادامه نشست معرفی فرصت ها و توانمندیهای تجاری و سرمایه گذاری استانها هرمزگان (ایران) و مانگستائو (قزاقستان)،  رئیس کنسول قزاقستان در بندرعباس با اشاره به اینکه کنسولگری کشور قزاقستان از سال ۲۰۱۸ در بندرعباس شروع به کارکرده است ، گفت : اهداف اصلی این کنسولگری ترانزیت، لجستیک و برقراری ارتباط استانهای جنوبی ایران با قزاقستان است اما گردش‌های مالی ایران در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش‌یافته است که می‌توان گفت اپیدمی کرونا در جهان، بر کاهش تبادلات بسیار موثر بوده است.

دولتعلی نیسان در ادامه توضیح داد : موقعیت جغرافیایی، حمایت از سرمایه گذاران، پتانسیل های بالای اقتصادی، ثبات اقتصادی، فضای کسب وکار مناسب، بودن در تقاطع اروپا و آسیا و دسترسی به بازارهای بزرگ، شرکت در طرح کمربند جاده ای چین و داشتن حمل ونقل مدرن از عوامل مهم ظرفیت مناسب تجاری قزاقستان است.

وی با تشریح اینکه بندرهای مهم کشورش را که اوراسیا، آسیای میانه، ترکیه و اروپا را به هم متصل می‌کند، به تشریح تسهیلات ویژه ای  که کشورش به سرمایه گذاران اعطا کرده، پرداخت.

رئیس کنسول قزاقستان در بندرعباس در پایان با معرفی تمامی فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی‌های کشورش بیان کرد: کشور ما از تمام سرمایه گذاران حمایت می کند و بیشترین همکاری ممکن را با سرمایه‌گذاران انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز