خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان خبرداد:

تعدیل ۶۰ نفر از نیروی کار روغن نباتی جهان/ جبران خسارت‌های جامعه کارگری غیر ممکن شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۲۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، از تعدیل ۶۰ نفر از نیروی کار کارگران روغن نباتی جهان زنجان داد و گفت: دستگاه‌های متولی دولتی به مشکلات کارگران روغن نباتی جهان ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر نجاری، در بازدید رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان زنجان، از خانه کارگر، با اشاره به از دست رفتن سه هزار فرصت شغلی اخیر در استان زنجان، اظهار داشت:  بیش از 2700 بیمه بیکاری نیز در حوزه کار و کارگری صادر شده است.

دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر سر پا نگه داشتن صنعت در شرایط کنونی بسیار سخت شده است،  ادامه داد: جبران خسارت های جامعه کارگری تقریبا غیر ممکن شده است.

وی، ادامه داد: هیچ نهاد و دستگاهی در راستای حفظ حقوق جامعه کارگری گامی مثبت بر نمی‌دارد و صنعتگران، کارفرمایان و کارگران گاها به صورت سرکوب گرانه این وضعیت را تحمل می کنند.

نجاری، از تعدیل نیروی کار روغن نباتی جهان از 600 نفر به 60 نفر در زنجان خبر داد و گفت: ضروری است دستگاه‌های متولی دولتی به مشکلات کارگران ورود کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، تصریح کرد: 115هزار کارگر در استان زنجان مشغول به کار هستند.

وی، با تاکید براشتغال بیش از 50 درصدی جمعیت استان زنجان در حوزه کارگری، افزود: تقویت صنعت استان در حوزه های مختلف باید همراه با درآمد زایی برای قشر ضعیف جامعه کارگری باشد.

 

حسن کریمیان، نیز در ادامه، گفت: با ارائه راهکارها و کمک های مومنانه به مردم امکان ایجاد مشاغل زیادی در جامعه وجود دارد .

  به گفته رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان زنجان، اقدامات و مصوبات مجلس باید در راستای کمک به وضعیت زندگی و رفاه حال مردم و جامعه کارگران باشد.

کریمیان، اضافه کرد: نزدیک به 50 درصد جمعیت استان زنجان را جامعه کارگری تشکیل می دهند بنابر این از مسئولان تقاضای رسیدگی به مشکلات حوزه کارگری را داریم.

دبیر حزب اعتماد ملی، تاکید کرد: وضعیت کنونی جامعه کارگری و مردم در حال حاضر اصلا توجیه پذیر نیست.

کریمیان، با بیان اینکه نظام ما نظام مردمی است، اضافه کرد: ضروری است مجلس و نمایندگان درخواست رسیدگی به مشکلات حوزه کارگری را از دولت داشته باشند.

این فعال سیاسی و حزبی، ادامه داد: ضروری است که مسئولان استانی و کشوری تدابیری مناسب در جهت حفظ شان و منزلت حوزه کارگری داشته باشند.

وی افزود: شاهد تبعات اتخاذ تدابیر غلط اقتصادی در وضعیت و زندگی مردم و جامعه کارگری هستیم.

کریمیان، با ابراز امیدواری در راستای حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی و فعالیت بهتر از گذشته واحدهای تولیدی نیمه فعال، تصریح کرد: اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز همگام با خانه کارگر استان زنجان در صدد حل مشکلات این قشر است.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان زنجان، تاکید کرد: مدیران باید در حد توان خود از طرق مختلف خطوط تعطیل و نیمه فعال را برای اشتغال بیشتر بیکاران و جذب کارگران راه اندازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز