خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد ؛

خسارت 600 میلیارد تومانی کرونا به هتلداران فارس/ تعطیلی 30 درصدی هتل‌های استان / 2 دینار؛ هزینه یک شب اجاره هتل 5 ستاره برای گردشگر کویتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۰۸

رئیس جامعــه هتلداران اســتان فارس با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع و احوال جامعه هتلداران به هیچ وجه مناســب و خوب نیست، گفت: در شرایط فعلى حدود 60 الى 70 درصد هتل هاى اســتان فعال هستند و حدود 30 درصد از هتل ها کاملا از فعالیت دست کشیده اند.

ســید حسن ســیادتان در گفت و گو با ایلنا گفت: در شــرایط فعلى سطح اشغال هتل هاى اقامتى استان کمتر از دو الى ســه درصد اســت.

رئیس جامعــه هتلداران اســتان فارس  بــا بیان اینکه در حــال حاضر تنها هتــل‌هاى اقامتى مشغول به فعالیت هســتند، بیان کرد: تمام رستوران و کافى شــاپ هتل‌هاى استان تعطیل است.

او  ادامه داد: به دلیل شــیوع کرونا رســتوران هاى هتل ها تنها به صورت بیرون بر مى توانند فعالیت کنند.

سیادتان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هتــل هاى اســتان هیچ درآمــدى ندارند، تصریح کرد:  متاسفانه مدتى است که تمام هتل ها به دلیل مشکلات موجود تنها در حال متضرر شــدن هستند.

هتلداران با قرض و وام اموراتشان را می گذرانند

او  با اشاره به اینکه نبود درآمد و بالا بودن هزینه هتل باعث شده تا افرادى که در این رســته فعالیــت مى کنند متضرر شــوند، گفت: در حال حاضر هتلداران استان تنها بــا قــرض و وام هاى دولت و وام هایى کــه از بانک ها دریافت مى کنند اموراتشان را مى گذرانند.

رئیس جامعه هتلداران اســتان فارس در ادامه با اشــاره به اینکه در شرایط فعلى در آمد هتل ها به صفر رسیده، مى‌گوید: هزینه هاى بالا و ..... سبب شده تا هتلداران روزگار سخت را دشوارتر بگذرانند.

خسارت 600 میلیاردی کرونا به هتلداران استان

ســیادتان با اشاره به اینکه طبق پیش بینى ها و برآوردهاى انجام شــده تمام هتل هاى اقامتى استان از زمان شــیوع کرونا تاکنون حــدود 600 میلیارد تومان متضرر شــده اند،افزود: البته مقرر شد تا دولت فرصت هایى را به هتل داران بدهد و در همین راســتا تامین اجتماعى این اقدام را انجام داد؛ به طورى که قرار شد تا سازمان اقتصاد و دارایى هم میزان بدهى هتل ها را امحــال کنــد تا هتلــداران بتوانند ســال را به پایان برسانند

 رئیــس جامعه هتلداران اســتان فــارس در ادامه با بیــان اینکه حــدود 30 درصد از هتل هاى اســتان از زمان شــیوع کرونا و اسفند ماه ســال گذشته، هیچ فعالیتى انجام نداده اند و کاملا هتل هایشان را تعطیل کردند، گفت: اکثر هتل هاى استان تمام تلاششان را بــراى اخراج نکردن نیــرو و تعدیل پرســنل به کار گرفته اند.

ســیادتان خاطر نشــان کرد: با توجه به اینکــه نیروهایى که در هتل هــا فعالیت مى کنند باید متخصص باشند و هتلداران هزینه هاى زیادى را صرف آموزش و تخصص پرسنل کرده اند، بنابراین اگر زمانى مجددا فعالیت هتل ها آغاز شــود هتلداران نمى توانند دیگر اقدام به جذب نیرو و آموزش افراد کنند.

او با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد هتل هاى اســتان نیروهایشــان را حفظ کرده انــد، بیان کرد: در شرایط فعلى هتلداران استان توانسته اند با دریافت وام و قرض، پرسنل‌شان را حفظ کنند.

قیمت هتل 5 ستاره در ایران برای گردشگران کویتی معادل دو دینار است

رئیــس جامعه هتلداران اســتان فــارس در ادامه تصریح کرد: یکسان سازى نرخ هتل ها که درگذشته انجام شــد در زمانى انجام شد که نرخ دلار حدودا 900 تومان بود، اما در شــرایط فعلى نیاز است تا دولتمردان نرخ ارزى را به هزینه هاى هتل ها بازگردانند تا هتل ها امکاناتشــان را بــا دو نرخ ریالى و دلارى به مشــتریان ارائه دهند.

او  با اشاره به اینکه هتلداران نباید به گردشگران خارجى سوبســید دهند، گفت:مثلا  هزینه یک شب هتل 5 ستاره براى یک گردشگر کویتى حدود دو دینار است، اما نرخ همان امکانات در یک هتل 5 ســتاره در اروپا حــدود 350 الى 400 یورو است.

تنها در ایران هتل‌ها تک نرخی هستند

ســیادتان با اشــاره به اینکه هزینه هتل در ایران براى گردشــگران خارجى ارزان و در حد رایگان است، مى افزاید: در این بخش نیاز اســت تا بخشنامه و قانون تغییر کند و دولتمردان نرخ دلارى و ریالى را مجددا به هتل ها بازگردانند.

او با اشــاره بــه اینکه در هیچ جــاى دنیا، قیمت هتل‌ها تک نرخى نیست ادامه داد: در صورت بازگرداندن نرخ دلارى به هتل ها توســط دولت، هزینه هاى هتل براى افراد داخل کشور به مراتب کاهش مى یابد و هتلداران اتاق ها را با قیمتى ارزانتر در اختیار مردم کشــور قرار مى دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز