خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۱۱.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۲ دانلود ویدیو

مدیریت بحران استان اعلام کرد؛

هشدار نسبت به وضعیت جوی خوزستان/ آماده‌باش به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی

کد خبر : ۱۰۰۵۴۰۳

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به وضعیت جوی این استان و ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر ماه) در خوزستان فعالیت می‌کند که رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای را به همراه خواهد داشت و منطقه اثر آن اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق استان اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و انباشت شدید رطوبت حاصله از آن انتظار شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد از این رو احتمال شکستگی درختان، صاعقه، کاهش دید موقتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه‌های فصلی را به دنبال خواهد داشت.

بن عباس در ادامه با تاکید بر بکارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه افزود: از فرمانداران، دستگاه‌های مختلف سراسر استان خواسته شده ضمن حضور در محل فعالیت، برقراری کشیک شبانه روزی و تداوم آماده باش صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی مانند پرهیز از تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفر‌های غیرضروری، جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از دیگر موارد توصیه شده است.

وی بیان کرد: استقرار اکیپ‌های راهداری، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری شبکه برق و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله موارد ابلاغ شده در این رابطه است.

تاکید بر مسدود کردن جاده‌های حادثه خیز، آماده باش نیرو‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای دفع سریع فاضلاب، آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی، بررسی مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستا‌ها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی در استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز