خبرگزاری کار ایران

سلسه کنگره‌های خانه کارگر در شبستر آذربایجان شرقی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۹

کنگره‌های شهرستانی و استانی خانه کارگر تجلی‌گاه خواسته‌های واقعی کارگران است/ کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی عصر روز شنبه با حضور حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر در تبریز برگزار می‌شود

ایلنا - شبستر: سلسله کنگره‌های استانی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نخستین کنگره شهرستانی در شبستر آذربایجان شرقی کلید خورد.

به گزاش ایلنا از شبستر، در این کنگره که پیش از ظهر روز جمعه با حضور گسترده کارگران در محل تالار مقبره شیخ محمود این شهرستان برگزار شد، دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی از کنگره‌های شهرستانی و استانی به عنوان تجلی‌گاه خواسته‌های واقعی کارگران یاد کرد و گفت: ما در سایه برگزاری این کنگره‌ها توانسته‌ایم کارهای بزرگی را برای دفاع از حقوق این قشر انجام دهیم.

کریم صادق‌زاده به همکاری یک هزار و ۶۰۰ رابط امور اعضاء خانه کارگر در سطح واحدهای تولیدی وکارخانجات استان با این نهاد کارگری اشاره کرد وگفت: در سایه خدماتی که خانه کارگر استان ارایه داده در حال حاضر تعداد اعضای این نهاد کارگری در آذربایجان شرقی به یش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده که بالغ بر ۷۰ درصد آن را تمدید عضویت تشکیل می‌-دهد.

وی به ایجاد امکانات رفاهی گسترده برای کارگران از سوی این نهاد کارگری اشاره کرد و گفت: در سایه برنامه ریزی دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در قالب ۸۰۰ واحد اقامتی به کارگران عضو خدمات ارایه می‌شود که ایجاد یک هزار واحد اقامتی دیگر نیز در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است.

صادق‌زاده ارایه خدمات آموزشی رایگان به کارگران و اعضای خانواده آنان را یکی از خدمات قابل توجه خانه کارگر عنوان کرد و گفت: در دپارتمان آموزشی خانه کارگر تبریز بالغ بر ۶۵ هزار آموزش دیده‌اند که در شهرستان شبستر نیز با تلاش‌های انجام شده خدمات قابل توجهی ارایه شده است.

وی به تأسیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز اشاره کرد و گفت: در این مرکز هم اکنون ۱۵ رشته در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی دایر بوده که کارهای بزرگی در آن برای ارتقاء سطح توانمندی‌های کارگران انجام شده است.

صادق‌زاده به دیگر برنامه‌های خانه کارگر استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: احداث استخروسونا برای کارگران و درمانگاه ویژه خانه کارگر دربرنامه‌های کاری این نهاد کارگری قرار دارد که امیدواریم با اجرایی شدن آن خدمات جدیدی به اعضاء ارایه دهیم.

وی به نقش خانه کارگر استان آذربایجان شرقی در پیگیری مشکلات صنفی کارگران به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت-های این نهاد کارگری یاد کرد و اظهار داشت: خانه کارگر تبریز به عنوان بزرگ‌ترین نهاد کارگری استان همواره در پیگیری مشکلات کارگران و صیانت از نیروی کار نقش مهم وسازنده داشته و حرکت‌های پیشگام دفاع از حقوق این قشر بوده است.

همین گزارش حاکی است در ادامه این مراسم با برگزاری انتخابات رضا صوفیانی با اکثریت آراء به عنوان منتخب کنگره شهرستانی خانه کارگر در شبستر انتخاب شد.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان آموشگاه پرهامی مجری دپارتمان آموزشی خانه کارگر در شبستر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی عصر روز شنبه با حضور حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر در تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز