خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با ایلنا:

ثبت‌نام VPN قانونی از فردا آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۰

برای واگذاری اولویت‌بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی و مالی، سفارت خانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند در مراحل بعدی هم طیف‌های مختلف وارد می‌شوند.

 رییس مرکز ملی فضای مجازی از ارایه vpn قانونی از فردا خبر داد و  گفت: اعلام عمومی برای ثبت‌نام دریافت vpn قانونی از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: سرویس  vpn  در دنیا به عنوان شبکه اختصاصی مجازی استفاده می‌شود اما در ایران به شکل غیرتخصصی و برای دور زدن فیلترینگ كاربرد دارد كه این امر از نظر قانونی در كشور ما ایراد دارد.

وی افزود: باید در نظر گرفت اگر فیلترینگ اشکال دارد،‌ باید این سامانه اصلاح شود تا مردم درصدد دور زدن آن نیفتند از طرفی حذف VPN هم مثلاً برای کاربرد بانکی ممکن نیست از این‌رو VPN قانونی ارایه می‌شود.

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: از طرف دیگر حذف vpn به علت کاربرد آن در موسسات مختلف از جمله بانک‌ها ممکن نیست از این رو مقرر شد در کوتاه مدت که ثبت نام از اواخر هفته جاری خواهد بود، متقاضیان vpn قانونی، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی خدمات بگیرند.

وی بیان کرد: برای واگذاری اولویت‌بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی و مالی، سفارت خانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند در مراحل بعدی هم طیف‌های مختلف وارد می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز