خبرگزاری کار ایران

ایلنا منتشر می‌کند - ۴

لیست پرداخت هایی که به غارت اموال کارگران شبیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۹۰

چکیده: ‌ «در بخشی از این گزارش به برخی پرداخت‌های خارج از عرف و با مبالغ بسیار بالا به وزیران وقت کار، مدیران و معاونان سازمان تامین اجتماعی، آقایان ناصر برهانی، محمد یاراحمدیان، علی اکبر خبازها، محمد پارسا و برخی روزنامه‌های اصلاح طلب در سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ اشاره شده است.»

گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پیش از ظهر دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد که بخش‌هایی از آن در ایلنا منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این گزارش به برخی پرداخت‌های خارج از عرف و با مبالغ بسیار بالا به وزیران وقت کار، مدیران و معاونان وقت سازمان تامین اجتماعی و… در سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲(دوره ریاست سعید مرتضوی بر سازمان) اشاره شده است.

لیست این پرداخت‌ها در ادامه می‌آید:

۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵۰ میلیون کارت هدیه کارت به «اسد الله عباسی» سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است.

۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی» معاون وقت اجتماعی رئیس دولت پرداخت شده است.

۱۰ میلیون تومان بن رفاه به دفتر بازرسی ویژه رئیس دولت دهم بابت پاداش گزارش مربوط به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

۲ فقره وام قرض الحسنه به «محمد پارسا» و «غلامحسین رضوانی» از اعضای هیات امنای وقت سازمان تامین اجتماعی هر یک به مبلغ ۵۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک فقره وام مسکن به «علی روحبخش» معاون اداری‌ و مالی وقت سازمان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

۴۸ میلیون تومان به ۴ عضو هیأت امنای سازمان به نام‌های علی یوسف‌پور، غلامحسین رضوانی، محمد یاراحمدیان(رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگری) و محمد پارسا(عضو پیشین هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلاکی کار) پرداخت شده است.

۳۰ میلیون تومان وجه نقد و ۱۵ میلیون تومان کارت هدیه به هر یک از اعضای هیأت مدیره سازمان در مرداد و شهریور سال جاری پرداخت شده است.

هر چند در سال ۹۱،۱۲۸ سکه تمام بهار آزادی، ۱۷ نیم سکه و ۱۰ عدد ربع سکه بابت انواع مراسمات اختصاص و اعطا شده است، اما فقط در ۵ ماهه اول سال ۹۲،۴۳۵ سکه تمام بهار آزادی و ۴۵ نیم سکه اختصاص و اعطا شده که در میان دریافت کنندگان سکه نام تمامی مدیران عالی سازمان، دبیر وقت هیأت دولت آقای صدوقی، تیم حفاظت مدیرعامل، آقای محمد پاریاب و دو عضو هیأت امنای سازمان وجود دارد.

در سال ۹۱، مدیرعامل و کلیه اعضای هیأت مدیره شامل سعید مرتضوی، صمداله فیروزی، بهنام پرهیزگار، علیرضا عسگریان، سیدنورالدین شهنازی‌زاده، علیرضا صابر کوچک سرایی و عزیز دولتخواه هر یک ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند. در سال ۹۲ نیز، آقایان عبداله عمادی و حسین حسنی بافرانی هر یک مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.

جهت پیش‌نویس لایحه قانون جامع و مشاوره و تهیه گزارش در امور شورای حفظ حقوق و اموال سازمان به ۴ حقوقدان در مجموع ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

۹۶ میلیون تومان به «علی اکبر خباز‌ها» بابت مساعدت به کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده که بر اساس استعلام اخذ شده از خزانه دار کانون مذکور، مبلغ ذکر شده به این کانون تحویل داده نشده است.

بابت چاپ آگهی تشکر کانونهای کارگری، پوس‌تر شصتمین سالگرد سازمان، آگهی جشن تأمین اجتماعی و همچنین آگهی تقدیر از شصت چهره ماندگار در مجموع بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به برخی از مطبوعات پرداخت شده است.

۴۵ میلیون تومان وجه نقد به «ناصر برهانی» دبیرکل جبهه متحد کارگران ایران اسلامی(دبیر وقت کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) بابت فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی و آموزشی پرداخت شده است. جبهه مذکور فاقد ثبت، دفتر رسمی و حداقلهای قانونی بوده و در ایام انتخابات تأسیس شده است. این جبهه در انتخابات اخیر شورای شهر تهران با سرلیستی آقای شیخ الاسلامی در صحنه سیاسی کشور حاضر شده بود و پس از آن عملا تعطیل شده است.

بابت برگزاری شصتمین سالگرد سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

۳۰ میلیون تومان بابت خرید ۲۰۰۰ جلد کتاب تحت عنوان «دوستت دارم مادر» نوشته «محمدرضا فلاح تفتی» که فاقد هرگونه ارتباط با حوزة تأمین اجتماعی است پرداخت شده و در مراسم افطاری و برخی برنامه‌های دیگر سازمان در میان حاضران توزیع شده است.

۱۳۵ میلیون تومان کارت هدیه به نام ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس(با درج کد در اسناد و بدون ذکر مشخصات) در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است.

در کل سال ۹۱ بیش از ۲ میلیارد تومان کارت هدیه خریداری و تحت عناوین مختلف توزیع شده است و این در حالی است که در ۵ ماهه اول سال ۹۲، بیش از ۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان کارت هدیه خرید و اعطا شده است.

یادآوری می‌شود که مدیریت وقت سازمان تامنی اجتماعی در ادامه رویه یکساله خود به روسای برخی از خبرگزاری‌های دولتی و روزنامه‌های اصلاح طلب نیز مبالغی تحت عنواین غیر معمول پرداخت کرده‌است.

همچنین در روزهای پایانی دولت دهم و نزدیک شدن به اتمام دوره مدیریت آقای مرتضوی، مبالغی در قالبهای مختلف و تحت عناوینی که هر یک محل تأمل جدی است به عده‌ای از مدیران پرداخت شده که بررسی برخی از آن‌ها خالی از لطف نیست.

در تاریخ ۶ مرداد ۹۲، با درخواست آقای «روح بخش» معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی، مجوز پرداخت پاداش به دست‌اندرکاران تدوین بودجه سال ۹۲ صادر می‌شود که طی آن به ۶۲ نفر از کارکنان سازمان مجموعاً مبلغ ۱۳۸میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

در‌‌‌ همان تاریخ، بر اساس گزارش آقای «رخشنده‌رو» معاون سابق اداری مالی با پرداخت ۷۳۳ میلیون تومان برای تقدیر از مدیران سازمان بمناسبت جشن شصتمین سالگرد و هفته تأمین اجتماعی موافقت شود.

در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۲، به ۱۸ نفر از مدیران و کارکنان سازمان بابت تولید ویژه‌نامه عملکرد یکساله سازمان در مجموع مبلغ ۲۷ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۲، «سعید مرتضوی» مدیرعامل سازمان با پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان بابت تقدیر از اعضای ستاد بزرگداشت شصتمین سالگرد تأمین سازمان موافقت می‌کند.

در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۲، مجوز تسویه بیش از ۲۴ میلیون تومان کارت هدیه برای ۱۰ نفر از معاونان و مدیران سازمان صادر می‌شود.

در تاریخ ۱۴مرداد ۹۲، مجوز تسویه ۴۲ سکه به برخی مدیران و… صادر می‌شود که ۷ سکه به آقای روح‌بخش، ۳ سکه به آقای ملکی مدیرکل دفتر آقای مرتضوی و ۱۸ سکه به اعضای هیأت امناء سازمان اعطا شده است.

در‌‌‌ همان روز، مجوز تقدیر از برخی مدیران به مناسبت عید سعید فطر از سوی مرتضوی صادر می‌شود که به هر یک از معاونین سازمان و مدیرکل دفتر مدیرعامل ۲ سکه و به مدیران ستادی ۱ سکه تمام بهار آزادی اعطا می‌شود.

در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۲، مجوز تسویه کارت‌های هدیه به ۲۵ نفر از مدیران و کارکنان(هر یک به مبلغ ۲ میلیون تومان) صادر می‌شود.

در تاریخ ۲۳ مرداد ۹۲، حسب درخواست آقای «ادیب‌نیا»، معاون وقت درمان سازمان و موافقت آقای روح‌بخش، مبلغ ۲۵ میلیون تومان در اختیار آقای «روح‌بخش» قرار می‌گیرد.

در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۲، مبلغ ۶۰ میلیون تومان در قالب کارت هدیه به دست‌اندرکاران دفتر راهبری سیستم‌ها و پروژه ICT پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز