خبرگزاری کار ایران

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران در ۱۷ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۳۵۲

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق در ۱۷ استان کشور طی سه روز آینده خبر داده است.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد به‌نسبت شدید طی امروز، فردا و پس‌فردا (۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان) در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.‌

حاکمیت این شرایط جوی روز شنبه (۱ آذر) در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه غربی سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و نیمه غربی اصفهان دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، بارش برف در ارتفاعات و بارش تگرگ در مناطق جنوبی وجود دارد. از این‌رو از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و وزش باد موقت در برخی مناطق کشور طی چهار روز آینده خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز (۲۷ آبان) رخداد این شرایط جوی در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گلستان، جنوب بوشهر، کرمانشاه، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، همدان و لرستان و فردا (۲۸ آبان) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی هرمزگان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال‌ غرب خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

باراش باران همراه با وزش باد طی روز پنجشنبه (۲۹ آبان) در غرب مازندران و طی روز جمعه (۳۰ آبان) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که روز شنبه (۱ آذر) وزش باد و بارش باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال بوشهر، اصفهان، نیمه شرقی سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و غرب فارس ادامه دارد.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال برخورد صاعقه در استان‌های جنوبی، لغزندگی جاده‌ها، بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی وجود دارد. از این‌رو از تردد غیر ضروری خودداری شود.

عدم اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پاکسازی معابر و کانال‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار به وزش باد به‌نسبت شدید در سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان و شرق کرمان اشاره شده است.

بر این اساس احتمال خیزش موقتی گرد و خاک در این مناطق وجود دارد. از این‌رو تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز