خبرگزاری کار ایران

زالی خبر داد:

بستری بیش از ۶ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۳۳

​رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال کردیم تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری و شاخص‌های بستری و مرگ و میر ندارد، گفت: محدودیت جدیدی اعمال نشده و همان محدودیت‌های هفته گذشته فعلا استمرار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره تصمیم گیری‌های جدید برای ساماندهی وضعیت بحرانی کرونا در استان تهران، گفت: درجلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور و حضور منتخبین روسای دانشگاه‌های پزشکی بود این بحث مطرح شد که اگر در دایره اختیارات استانی برای محددویت‌ها اعمال نظری صورت گیرد، مسؤولان ستاد استانها و یا استانداران می‌توانند نامه ای را به وزرای کشور و بهداشت تفویض کنند.

وی ادامه داد: قرار شد دستورالعمل این کار انجام شود و توسط دو وزیر مورد توجه واقع شود؛ یعنی اینکه چه بخشی از این اختیارات قابل تفویض به استانهاست و چه بخشی را در انجام محدودیت‌ها اعمال کنند. منتظریم این جمع بندی به ما ابلاغ شود و بر اساس این جمع بندی اظهار نظر کنیم.

وی در خصوص ادامه محدودیت‌ها در تهران، گفت: طبیعتا محدودیت‌هایی را که اعلام کردیم، در گروه ۳ و ۴ ادامه خواهد داشت. برداشت تحلیلی ما از روزهای اخیر این است که در این سه هفته اخیر که این محدودیت‌ها اعمال شد به نظر می‌رسد حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال کردیم تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری ندارد و در شاخص‌های بستری و مرگ و میر در اثر بیماری نیز تاثیر چندانی ندارد.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بخشی مربوط به عدم رعایت است و بخشی نیز به خاطر این است که  نیازمند مداخلات جدی تری با دامنه و عمق بیشتری هستیم و تقریبا شرایطی را که در شهر می‌بینیم خیلی با قبل از اعمال محدودیت‌ها تفاوتی ندارد. این موضوع  نشان می‌دهد این محدودیت‌هایی که اعمال و در خواست شده، بخشی از آن که قدیمی تر است طبیعتا از جمله محدودیتهای اعمال شده بوده و بخشی که نیز جدید تر است، تاثیر چندانی در تقلیل فرایند بیماری در استان تهران نداشته است؛ به همین دلیل در حال بررسی هستیم که چه محدودیت‌هایی در این خصوص مورد اعمال قرار دهیم.

زالی درباره اینکه «آیا محدودیت جدیدی تصویب شده است؟»، خاطرنشان کرد:محدودیت جدیدی اعمال نشده و طبیعتا همان محدودیت‌های هفته گذشته فعلا استمرار خواهد داشت و محدودیت مربوط به گروه ۳ و ۴ است که وجود دارد.خوشبختانه از امروز در معابر حضور پررنگ تر نیروی انتظامی را شاهد بودیم و با قول مساعد نیروی انتظامی قرار شد اعمال مداخلات مربوطه با ابعاد بیشتری در کشور و تهران پیگیری شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: در جلسه امروز ستاد قرار شد جلسه‌ای را در روز شنبه با حضور فرماندهان ارشد سپاه، نیروی انتظامی و  معاون بهداشت دانشگاه‌ها و مسؤولان بخش‌های حقوقی و قضایی استان تهران در زمینه بخش اعمال بیشتر مواردی که جنبه‌های نظارتی موثر تر دارد، برگزار کنیم.

زالی همچنین خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته بالغ بر ۸۵۲ بیمار جدید به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند، که از این تعداد بیش از ۱۶۵ بیمار نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه داشتند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز تعداد تخت‌های اشغال شده برای بیماران کرونایی در استان تهران از مرز شش هزار تخت گذشت، که یک هزار و ۷۰۰ تخت مربوط به بیمارانی است، که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.پیش بینی ما این است که بالغ بر ۴۲ درصد بیماران بد حال کشور در استان تهران مراقبت های درمانی برای آنها اعمال می شود و نسبت به افرادی که در حال حاضر در بیمارستان هستند در طی ۲۴ ساعت گذشته فقط ۷۰۰ بیمار ترخیص شده اند و تراز ما همچنان منفی است.

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره بیماران سرپایی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶ هزار بیمار جدید به صورت سرپایی در مراکز دولتی خدمات دریافت کرده اند همچنین بالغ بر ۴ هزار نفر نیز به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه کرده اند. بنابراین در مجموع ۱۰ هزار بیمار به صورت سرپایی به بخش بهداشت و درمان نیز مراجعه کرده اند. 

وی تاکید کرد: در افرادی که با علائم بالینی به ما مراجعه می کنند در اپیدمی ما همیشه بنا را بر بیماری رایج می گذاریم افرادی که حتی با علائم سرماخوردگی به ما مراجعه می کنند اولین تشخیص و ظن ما کروناست. 

زالی تاکید کرد: در صورت روُیت علائم تنفسی، خستگی، سردرد، تب و ... حتما خود را بدون انجام تست پی سی آر، دو هفته قرنطینه کنید در حال حاضر در تهران با پدیده خوشه های خانوادگی ابتلا به کرونا مواجه شده ایم. در حالی که در موج اول و دوم کمتر با این موضوع روبرو بودیم. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز