خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد؛

ضرورت همکاری دستگاه‌های استان تهران جهت اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۳۶

استاندار تهران با اشاره به اولویت سلامت بر ضرورت همکاری دستگاه‌های استان تهران جهت اجرای طرح کوچ با هدف کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه اظهار داشت:  بر اساس اعتقاد دانشمندان عوامل ارثی و محیطی بر هم زننده سلامت افراد است هر چه عوامل  ارثی قوی باشد اما اگر عوامل محیطی مدیریت شود می توان اثرات عوامل ارثی را کاهش داد.

وی در مورد تاثیر مدیریت عوامل محیطی بر کاهش عوامل ارثی ادامه داد: در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، به علاوه ناراحتی های گوارشی نیز با تغذیه صحیح مهار می شود.

استاندار تهران عنوان کرد: 56 درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت است، 20 درصد مربوط به سوانح و حوادث، 10 درصد ناشی از سرطان ها، 10 درصد مربوط به بیماری های تنفسی و سایر عوامل نیز 4 درصد را به خد اختصاص می هد.

محسنی بندپی سپس گفت: به منظور کنترل وزن دانش آموزان در قالب طرح کوچ به عنوان اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز