خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

شهردار گزارشی از تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۶۴

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری گفت: از شهردار تهران درخواست می‌کنم، نسبت به ارسال گزارش تفصیلی از آخرین اقدامات اجرای مصوبات سهم زنان و جوانان در پست های مدیریتی در بازه زمانی یک سال گذشته و ارائه جدول زمانبندی جهت دستیابی به سهم ۳۰ درصدی زنان در ساختار مدیریت شهری، در اسرع وقت اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق شناس در جریان دویست و بیستمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با تاکید بر اهمیت تحقق ۳۰ درصدی زنان در پستهای مدیریتی شهرداری گفت: طبق ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف شده است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقاء جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت، توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ارتقاء نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران افزود:علاوه بر ماده مذکور در تبصره ۲ مصوبه «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» که در ۲۴ شهریور سال ۹۸ به تصویب رسید، صراحتا بیان شده است که تا حداقل ۳۰ درصد از پست های مربوط به جوانان در هر یک از سطوح چهارگانه در اختیار زنان جوان قرار خواهد گرفت. 

حق شناس با تاکید بر اهمیت تحقق این هدف گذاری در زمان تعیین شده گفت: انتظار می رود گزارش حسن اجرای بندهای قانونی مذکور، به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد. در همین راستا از شهردار محترم تهران درخواست می‌کنم نسبت به ارسال گزارش تفصیلی از آخرین اقدامات اجرای مصوبات مذکور در بازه زمانی یک سال گذشته و ارائه جدول زمانبندی جهت دستیابی به سهم ۳۰ درصدی زنان در ساختار مدیریت شهری، در اسرع وقت اقدام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز