خبرگزاری کار ایران

پوشش بیمه‌ درمانی برای ۲۲ هزار دانشجوی پزشکی

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۸۸۱

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به فعالیت دانشجویان پزشکی در بحران کرونا، گفت: قرار است ۲۲ هزار دانشجوی پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرند که از این تعداد اکنون ۱۷ هزار نفر در بیمارستان‌ها در تلاش هستند.

به گزارش ایلنا، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مراسم امضای تفاهم‌نامه پوشش بیمه دستیاران پزشکی و دانشجویان دوره phd که بین سازمان بیمه سلامت ایران و معاونت دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، پوشش بیمه را از ماموریت‌ها و فلسفه وجودی این سازمان برای صیانت و حفاظت مالی از افراد خواند و گفت: ابزار این صیانت و حفاظت همین پوشش بیمه‌ای است که بتوانیم هزینه مردم را در بخش سلامت به حداقل برسانیم. پس از طرح تحول نظام سلامت، با کمک دولت این هزینه به ۳۹ درصد کاهش یافت.  

وی با تاکید بر اینکه عملکرد نظام سلامت در بحران‌ها حائز اهمیت است، ادامه داد: در بحران کرونا تقریبا کشورها مورد آزمون قرار گرفتند. کشور ما نیز با وجود اینکه به لحاظ منابع مالی و تجهیزات در سطح برخی کشورهای دیگر نبود اما، نظام سلامت کشور به خوبی درخشید که این مهم مدیون تلاش تمام افراد در نظام سلامت و فرماندهی آن بود.

وی با بیان اینکه امروز بیمه‌ها حدود ۳۴ درصد از وزن هزینه‌های سلامت را بر عهده دارند، اظهار کرد: ما بر اساس قانون برنامه ششم، مقوله‌ای با عنوان پوشش اجباری سلامت همگانی را برای مردم داریم که بر اساس آن افراد دارای توان مالی خودشان و در غیر این صورت با ساز و کار ارزیابی وسع، کل یا بخشی از حق بیمه توسط دولت پرداخت خواهد شد. تاکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر درخواست ارزیابی وسع کردند و بخش قابل توجهی از کسانی که تقاضای بیمه رایگان داشتند، از این پوشش بهره‌مند شدند.

موهبتی ضمن نام بردن از صندوق‌های بیمه‌ای موجود، بیان کرد: وزارت بهداشت با ابتکار خوبی که داشت بیمه‌گذار و متولی دانشجویان خود شد، نقش حمایتی وزارت بهداشت از مدافعان سلامت ستودنی است و اکنون نیز قرار است ۵۰ درصد هزینه توسط وزارت بهداشت پرداخت شود و مابقی را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کرده و سپس به صورت اقساطی از دانشجو اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار دانشجو در این بخش وجود دارند، گفت: حدود ۱۷ هزار نفر دانشجویان رزیدنت و متخصص هستند که همین الان در بیمارستان‌ها در تلاش‌اند. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا گروه‌های دیگر دانشجویی نیز در مدل‌های مشابه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند. امروز اگر کسی در کشور بیمه نشده باشد باعث خجالت بیمه‌ها است. از بدیهیات یک زندگی آرام، فراهم کردن حداقل بیمه است. اکنون حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت صندوق‌های ما بیمه رایگان‌ هستند. امروز دیگر کسی روی تخت بیمارستان‌ها بیمه نمی‌شود تا مردم نگران سلامتی خود باشند و خود را در شرایط مناسب و سلامتی بیمه کنند.

وی افزود: خانواده این دانشجویان و دستیاران پزشکی نیز بیمه خواهند شد و تمام ظرفیت‌ها در این بخش فراهم است. در بحث بیمه تکمیلی هم ما آتیه سازان حافظ را مکلف خواهیم کرد که کمک کند. ما در محاسبات بیمه تکمیلی دانشجویان به دنبال مباحث اقتصادی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز