خبرگزاری کار ایران

مرادی اعلام کرد:

امکان وقوع زلزله متوسط و بزرگ در تهران همواره وجود دارد/ وقوع ۴۷ پس لرزه

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۰۹

رئیس مرکز لرزه نگاری گفت: گسل مشاع گسل فعالی است اما امکان پیش بینی زمان و شدت زلزله وجود ندارد چیزی که قطعی است این است که امکان وقوع زلزله متوسط و بزرگ در تهران همواره وجود دارد و برای آن باید آماده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه شبکه خبر با بیان این که زلزله دماوند ۴۷ پس لرزه داشت که بزرگترین آن ۳.۹ ریشتر بود گفت: این پس لرزه‌ها نشانه خوبی بود که زمین لرزه رخ داده، زلزله اصلی بوده و پس لرزه‌ها روند طبیعی اش را طی می‌کند اگر چه این صحبت که خطر زلزله تهران را تهدید نمی‌کند صحبت غلطی است.

وی با بیان اینکه گسل مشاع را منشا زلزله دماوند و تهران دانست و گفت: این گسل که از معروف‌ترین گسل‌های ایران است از فیروز کوه شروع می‌شود و تا استان البرز امتداد دارد و آخرین زلزله معروف ایران در سال ۱۸۳۰ مربوط به این گسل دانسته شده و این گسل، گسل فعالی است و سالانه تعداد زیادی زمین لرزه آنجا رخ می‌دهد که اغلب آن‌ها را مردم احساس نمی‌کنند.

رئیس مرکز لرزه نگاری ارتباط زمین لرزه را با فعالیت آتشفشان دماوند بر اساس بررسی‌های علمی انجام گرفته مردود دانست و گفت: بین وزش باد‌های رخ داده در تهران و زلزله هم ارتباطی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز