خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت تاکید کرد:

لزوم برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۵۰

عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور در بیانیه‌ای بر لزوم برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی امرائی، عضو کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور، طی بیانیه‌ای بر لزوم برگزاری کنکور نظام قدیم در سال آتی 1400 تاکید کرد و گفت: مسئولین مربوطه در رابطه با کنکور سال ۱۴۰۰ قصد دارند، برگزاری کنکور با منابع نظام قدیم را درسال ۹۹ متوقف کنند. براین اساس کنکور سال ۹۹ تنها برای یک نظام آموزشی برگزار خواهد شد که این، سبب نگرانی داوطلبان کنکور نظام قدیم است، زیرا که دیگر نمی‌توانند با منابع آموزشی خودشان یعنی نظام قدیم آزمون بدهند. 

متن این نامه به قرار ذیل است؛ 

با تغییر نظام آموزش از قدیم به ۶ ۳ ۳ (جدید)، آخرین گروه از نظام آموزش قدیم در سال ۹۷ به سدّ کنکور رسید؛ اما از آنجا که ظرفیت رشته و محل‌های دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های پرطرفدار بسیار محدود است، موجب نگرانی داوطلبان کنکور نظام قدیم شد. چرا که دیگر نمی‌توانند با منابع آموزشی خودشان یعنی نظام قدیم آزمون بدهند. تا اینکه با پیگیری داوطلبان کنکور، رییس سابق پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که کنکور نظام قدیم حداقل تا ۳ سال یعنی تا کنکور سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سال ۹۸ کنکور با دو نوع سوال قدیم و جدید برگزار شد. سال ۹۹ نیز طبق گفته مسئولین چنین خواهد شد، اما متاسفانه مسئولین مربوطه در رابطه با کنکور سال ۱۴۰۰ قصد دارند برگزاری کنکور را با منابع نظام قدیم را درسال ۹۹ متوقف کنند یعنی کنکور سال ۹۹ تنها برای یک نظام آموزشی برگزار می‌شود

 مسلما به علت محدود بودن ظرفیت رشته محل‌های پرطرفدار عده کثیری از جمع چند صد هزار نفری داوطلبان نظام قدیم پشت کنکورخواهند ماند که بایستی در کنکور سال ۱۴۰۰ شرکت کنند که اگر کنکور سال ۱۴۰۰ فقط با منابع نظام جدید برگزار شود این گروه عظیم مجبور خواهند بود دوباره منابع جدید آموزشی تهیه کنند تا بتوانند در آزمون پذیرفته شوند و  با وضع معیشتی موجود درجامعه که از عهده تامین مایحتاج ضروری خود برنمی‌آیند چه طور انتظار دارند که داوطلبان هزینه چند میلیونی آن هم فقط صرفا برای تهیه منابع و نه کلاس و....بپردازد؟

مطلب دیگر آن‌که درکنکور سال ۹۸ از ۴۰ نفر اول کنکور سراسری همه و بلا استثنا درمدارس خاص تحصیل کرده بودند و این یعنی اینکه مدارس عادی نمی‌توانند نیاز داوطلبان را برای عبور از سد کنکور مرتفع کنند و داوطلبان در حال تحصیل در مدارس خاص میتوانند موفق شوند

 حال سوال اینجاست که داوطلبان نظام قدیمی که پشت کنکور هستند و عمدتا از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که در مدارس عادی درس خواندند و نتوانستند به دانشگاه راه یابند چه طور می‌خواهند با منابعی کنکور بدهند که حتی یکبار هم به آنها تدریس نشده‌ است.

مسئولین محترم به خصوص وزیر و معاونین محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای کمسیون اموزش مجلس شورای اسلامی، رئیس و معاونین محترم سازمان سنجش و آموزش کشور و سایر مسئولان خردمند لزوم است با برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ با دو نوع سوال ( یک نوع سوال مجزای نظام جدید و یک نوع سوال مجزای نظام قدیم ) عدالت را برقرار و مردم را در این اوضاع اقتصادی با یک تصمیم خردمندانه یاری کنند.

بنده نیز در مجلس شورای اسلامی و دیدبان شفافیت و عدالت کشور از طریق همکاران آموزشی پیگیر این مسئله هستم و انشالله در جلسات آتی شورای سنجش و پذیرش دانشجو این مسئله مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز