خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان با کمک بنیاد مستضعفان/دست شهردار برای هزینه اقدامات مقابله ای با کرونا باز است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۲۰

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از موافقت بنیاد مستضعفان برای پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان پایتخت خبر داد.

زهرا نژادبهرام (عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان پایتخت گفت: خوشبختانه رایزنی ها با بنیاد مستضعفان به نتیجه رسید و بنیاد اعلام آمادگی کرده است که برای پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان همراهی می کند. 

او ادامه داد:. تعدادی از این دستفروشان ثبت نام کردند و تعدادی با کمک شهرداران نواحی شناسایی شدند و قرار است، لیست را در اختیار بنیاد قرار دهیم تا بتوانیم از کمک معیشتی آنها برای دستفروشان استفاده کنیم. 

او درباره جزئیات این بسته معیشتی گفت:  میزان کمک بستگی به تعداد نفراتی دارد که به بنیاد مستضعفان معرفی می شوند. منتظر تکمیل شدن آمار دستفروشان هستیم و براساس آن سقف کمک معیشتی در نظر گرفته خواهد شد. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره دیگر برنامه های شهرداری تهران برای کمک به اقشار آسیب پذیر گفت: این اقدام با کمک معاونت خدمات شهری در حال انجام است و از ظرفیت های موجود در شهر کمک می گیریم، چرا که شهرداری به تنهایی نمی تواند تمامی مسائل مرتبط با تهران را حل کند. در ارتباط با هربخشی  که مطرح می شود شهرداری  از هر سازمانی که می تواند در این زمینه کمک کند، درخواست همکاری می کند.شهرداری برای پرداخت کمک های معیشتی از بنیاد مستضعفان کمک می گیرد و  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را با همراهی وزارت بهداشت انجام می دهد. اگرچه که مسئولیت شهر را برعهده داریم، اماتمام ظرفیت های شهر در اختیار شهرداری نیست، چرا که مدیریت یکپارچه نداریم و مسئولیت ها بخشی است و در این راستا تلاش می کنیم تا هماهنگی ها را ایجاد کنیم.

او همچنین به پیشنهاد آموزش امدادگران پزشکی داوطلب اشاره کرد و گفت: با توجه به فشاری که روی کادر درمان وجود دارد، پیشنهاد داده ام که  آموزش امدادگران پزشکی داوطلب را در دستور کار قرار دهیم تا آنها بتوانند بخشی از کار را برعهده بگیرند. درخصوص این موضوع نیز با بنیاد مستضعفان رایزنی کردیم و در پرداخت هزینه ها اعلام آمادگی کردند و در بخش تخصصی و آموزش ها هلال اهمر و وزارت بهداشت باید همکاری کنند و مدیریت شهری آمادگی اجرای این طرح را دارد. 

نژادبهرام همچنین درخصوص کمبود بودجه ای که برای جلوگیری از شیوع کرونا در شورا به تصویب رسید، اظهار داشت: به شهردار تهران اجازه داده ایم و بیش از این هم اگر لازم داشته باشند دست شهردار باز است. اقداماتی که در حوزه خدمات شهری انجام می شود ردیف بودجه های خاص خود را دارند و این میزان اضافه بر ردیف بودجه های مصوب است، ضمن اینکه آقای حناچی می تواند از محل ماده ۱۷ و ۱۸ در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس هزینه کند، اما هر زمانی که لازم باشد شورا این آمادگی را دارد که به شهرداری مجوز دهد از بودجه سایر بخش ها نیز استفاده کند.

او ادامه داد: سقف بودجه تغییر نمی کند، تنها اجازه داده می شود از بودجه سایر حوزه ها به صلاح دید استفاده کند و این تغییر در حدود ده درصد است، اما با توجه به شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده، شورا این ظرفیت را دارد که به درخواست شهرداری این سقف را افزایش دهد.

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که به درخواست اعضای شورای شهر اصفهان و بنابر رایزنی ها قرار است طی روزهای آینده محدودیت های شدیدتری در تردد وضع شود، آیا چنین درخواستی از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است یا خیر؟ گفت: اصفهان مقصد گردشگری است و با این اقدام قصد پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری را دارند که اقدام درستی است، اما شرایط برای تهران فرق دارد چرا که پایتخت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد، ما درخواست داریم که مردم قرنطینه خودخوانده انجام دهند و تبلیغات زیادی روی آن انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به این شرایط با قرنطینه مقصدهای گردشگری بعید است که نیازی به قرنطینه تهران باشد.

عضو هیات رئیسه تهران با بیان اینکه در تهران باید سفرهای درون شهری مدیریت شوند، گفت: از طرق مختلف درخواست کردیم که از سفرهای غیرضروری جلوگیری شود و برگزاری جلسات شورای شهر به این دلیل است که شهر مدیریت شود و در این شرایط پشتیبان مدیریت شهری باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پایان از مردم درخواست کرد به خودقرنطینگی ادامه دهند تا زنجیره انتقال ویروس به دست خود مردم قطع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز