خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح اقدامات حوزه علمیه خواهران برای مقابله با کرونا/عده‌ای برای شست‌و شو و تیمم اموات در قم، گیلان و مازندران داوطلب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۶۵۷

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اقدامات حوزه در خصوص جلوگیری و مبارزه با کرونا را تشریح کرد.

«معصومه ظهیری» معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نامه مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران به وزیر بهداشت گفت: در این نامه به وزیر بهداشت اعلام کردیم که ما در چند بخش آمادگی همکاری با وزارت بهداشت را داریم. 

وی ادامه داد: همکاری با مراکز بهداشت و بسته بندی اقلام بهداشتی یکی از اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم. در ابتدای شروع این بیماری با بسیج جامع زنان و بسیج طلاب در دو نوبت اقلام بهداشتی را در قم بسته بندی و در اختیار آنها قرار داده‌ایم. 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر طرحی با عنوان «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» یک نذر سلامت را راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: از طریق این طرح هم برای بیمارستان‌های صحرایی کمک نقدی و غیرنقدی از جمله پتو، ملحفه یکبار مصرف، ماسک‌های پارچه‌ای و ... را جمع‌آوری می‌کنیم. همچنین این اقلام را در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌کنیم. خیرین نیز مواد ضدعفونی کننده را از کارخانجات خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم در مناطق محروم و کم برخوردار قرار می‌دهند. 

ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین شماره‌هایی برای مشاوره اعلام کردیم تا مردم از طریق تماس با این شماره‌ها بتوانند مشاوره‌هایی در خصوص رفع استرس، ترویج روحیه مهر و ... دریافت کنند. همچنین پادکست‌هایی در زمینه مسائل اخلاقی، با موضوعاتی با عنوان به توان خدا، مهارتهای زندگی و مشاوره بارگذاری شده است و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. قرار است این پادکست‌ها در ایام نوروز نیز به دیگر زبانها ترجمه و در اختیار کشورهای دیگر نیز قرار بگیرد. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه در این ایام گفت: معنا درمانی و معنویت درمانی از دیگر برنامه‌های ما است. اشتراک گذاری ختومات، اذکار و نذروات نیز از دیگر اقدامات است تا در شرایطی که خانواده‌ها اوقات فراغت بیشتری دارند بتوانند هم از این طریق اوقات فراغت خود را پر کرده و هم با معنویت این دوران را پشت سر بگذارنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: همچنین افرادی برای کمک به  شست و شوی و تیمم اموات داوطلب شده‌اند،  البته با توجه به برخی مسائل از جمله رضایت خانواده تعداد داوطلبان در این زمینه کمتر است، اما افرادی در استان‌های قم، گیلان و مازندران برای این منظور داوطلب شده‌اند. امیدواریم با همدلی و همراهی مردم در آموزش‌های سلامت جسمی و روانی مشاوره و اهدای کمک‌های مردمی اقدامات لازم را انجام دهیم.

ظهیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: 150 مرکز نیکوکاری داریم که مشترک بین حوزه‌های علمیه و کمیته امداد است. به همه این مراکز اعلام کردیم در آستانه نوروز بحث همدلی با اقشار کم‌درآمد و اقشار مستضعف جامعه را مدنظر قرار دهند. تهیه بسته‌های همیاری نوروز نیز را با این مراکز انجام میدهیم و اقلامی مانند حبوبات، شکر، قند، تن ماهی برنج و روغن ماهی و همچنین اقلامی مانند روسری و لباس را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه اقدامات ما در خصوص مبارزه با کرونا با همکاری هلال‌احمر و نظارت مرکز بهداشت انجام می‌شود، تصریح کرد: در استان‌هایی که درگیری بیشتر دارند، مانند استان اصفهان، گیلان، قم، مازندران این اقدامات انجام شده و قرار است، از دو روز دیگر استان‌هایی مانند بوشهر که به تازگی درگیر این بیماری شده‌اند به عنوان استان معین انتخاب و این اقدامات در آنجا نیز انجام شود. 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران درباره حضور روحانیون و افراد حوزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای روحیه دادن به کادر درمانی و بیماران خاطرنشان کرد: برای حضور در مراکز درمانی باید بیمارستان‌ها درخواست دهند البته در شب میلاد یکی دو طلبه به بیمارستانهای قم و بخش برادران رفتند، اما برای حضور در این مراکز درمانی باید هماهنگی‌های لازم حتما صورت بگیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز