خبرگزاری کار ایران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران:

پیشنهاد لغو نمازجماعت مساجد و تعطیلی دوره‌ای نماز جمعه/درخواست از قوه قضائیه برای مرخصی دادن به زندانیان غربالگری شده/مرخصی اجباری به جانبازان شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۸۶

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران آخرین مصوبات جلسه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی (فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران) درباره آخرین مصوبات جلسه مقابله با ویروس کرونا گفت: گسترش وحدت رویه راهبردی در کلیه دستگا‌ه‌های اجرایی استان تهران از مهمترین مصوبات جلسه امروز است. همچنین مرخصی کلیه مدیران ارشد استان تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرائی باید اقدامات به عمل آمده در روزهای اخیر را به ستاد اجرائی اعلام کنند.

زالی ادامه داد: پیشنهاداتی ارائه شد و با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا استمرار تعطیلی مدارس و موسسات آموزش عالی در استان تهران مورد توجه قرار گیرد، چرا که در تهران حجم بسیار زیادی از مراجعات کشوری را داریم.

او گفت: پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت در مساجد و تعطیلی دوره‌ای نماز جمعه در استان تهران نیز در جلسه امروز مطرح شد. پیشنهاد تعطیلی موقت زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران مطرح شد و هرگونه زمینه تجمع در ابعاد مختلف که موجب سرایت پیش رونده ویروس شود مورد توجه ستاد است.

زالی تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی باید افراد در معرض خطر را مورد شناسایی قرار دهند و برای افراد مشکوک کاهش ساعت کاری و یا مرخصی اجباری درنظر گرفته شود. همچنین  به طور خاص برای جانبازان و کارمندان با عارضه شیمیایی مرخصی اجباری بدون احتساب مرخصی سنواتی درنظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه مقرر شد با تصویب ستاد بحران از ظرفیت کلیه دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌های همگانی و ارتقا سلامت استفاده شود، تصریح کرد:  براین اساس دستگاه هایی که واجد شرایط بهداشتی و درمانی هستند از جمله شهرداری، وزارت نفت و سازمان تامین اجتماعی باید خدمات سرپایی را در اختیار ستاد قرار دهند تا غربالگری و اقدامات تشخیصی برروی مراجعه کنندگان را انجام دهند.

زالی ادامه داد: همچنین باید  اقدامات کامل حفاظتی و طرح‌های تشویقی و حمایتی برای کارکنان و پزشکان در مراکز درمانی انجام شود.

او درخصوص وضعیت زندان‌‌ها نیز گفت: پیشنهادی دادیم تا قوه قضاوئیه ابراز لطف کند و درباره زندان های تهران با غربالگری و طبقه‌بندی جرم های کیفری به شرط صدور گواهی صحت توسط مبادی بهداشت و درمان درون زندان ها، اجازه مرخصی به زندانیان داده شود.

زالی همچنین اظهار داشت: مقابله با این بیماری نیازمند مشارکت آگاهانه مردم است چرا که رفتار  ناشناخته و پیچیده ای دارد و تنها با رفتار انسانی و آموزش می‌توان سیکل آن را متوقف کرد و در این راستا از مردم تقاضا داریم که از ترددهای غیرضرور واقعا اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز