خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۳۴

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی تمامی حمایت‌های مورد نیاز این افراد را پیش بینی کرده است.

ولی‌الله نصر درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره لایحه ساماندهی بیماران دارای اختلال هویت جنسی گفت: این لایحه در سازمان تدوین و در کمیته تدوین لوایح و قوانین سازمان با محویت دفتر حقوقی نیز مورد تایید قرار گرفت و نهایتا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد تا چنانچه این لایحه نیاز به اصلاحاتی داشته باشد در این وزارتخانه انجام شود.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم این لایحه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت رفته و پس از تایید در هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

نصر خاطرنشان کرد: تمامی حمایت‌هایی که بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی به آن نیازمند هستند از قبیل امور مربوط به بیمه، درمان، ثبت احوال، دانشگاه و سربازی در این لایحه پیش‌بینی شده و درصورتی که به تصویب برسد مقدارزیادی از مشکلات این افراد حل خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی عنوان کرد: دراین خصوص هم در حوزه درمانی به سازمان بهزیستی مراجعه می‌-شود و هم در بحث پشتیبانی‌و توانبخشی پس از جراحی‌.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد از خانواده خود طرد می‌شوند اظهار کرد: ماحمایت‌های اجتماعی ازاین افراد انجام می‌دهیم و در کمیته‌ای که در سال ۷۸ وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد بحث درمان برعهده وزارت بهداشت گذاشته شد و پشتیبانی و حمایت‌های اجتماعی نیز برعهده سازمان بهزیستی بود.

نصر اضافه کرد: متاسفانه کمیته دیگر تشکیل نشده و پیگیری‌های مورد نیاز انجام نشد و در نتیجه مباحث درمانی این گروه از افراد باقی ماند، این درحالی است که آنان با مشکل بیمه مواجه بوده و بیشتر جراحانی هم که این کار را انجام می‌دهند، به صورت آزاد اقدام به جراحی کرده و تحت پوشش بیمه نیستند.

وی تاکید کرد: ما با تمام توان حمایت‌هایی را که بتوانیم انجام می‌دهیم اما کافی نیست و ضروری است که با تصویب این لایحه تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این رابطه عمل کنند تا مشکلات این افراد حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز