خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به «آبله میمونی» در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۱۰

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت بیماران مشکوک به آبله میمونی در ایران گفت: هیچ مورد قطعی یا محتملی در ایران شناسایی نشده است.

"بهزاد امیری" رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت بیماران مشکوک به آبله میمونی در کشور اظهار کرد: تا امروز هیچ‌گونه بیمار مثبت قطعی و محتمل مثبت در رابطه با بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه حتی در بین موارد مشکوک به آبله میمونی که به آبله مرغان مبتلا بودند، مورد قطعی و محتملی شناسایی نشد، افزود: همکاران وزارت بهداشت در حوزه این بیماری از به کاربردن اصطلاح مشکوک بپرهیزند چرا که این اصطلاح برای مردم ما آشنا نیست. از نظر ما هرکسی که به آبله مرغان مبتلا باشد، مشکوک است، اما این بیماری چیز جدیدی نبوده و سالیانه تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا می‌شوند به همین دلیل ما موارد مشکوک را برای آبله میمون به کار نمی‌بریم و تنها از دو اصطلاح قطعی و محتمل استفاده می‌کنیم که خوشبختانه تا امروز این موارد را در کشور شناسایی نکرده‌ایم.

امیری تأکید کرد: وزارت بهداشت مراقبت در مرزها و مبادی ورودی کشور را افزایش داده است، این مراقبت به صورت سندرمیک بوده و هر فردی که دارای علائم این بیماری باشد به عنوان بیمار محتمل جداسازی و قرنطینه و سپس نمونه‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه تا امروز هم هیچ مورد مثبت و محتملی که بخواهد از مرزها وارد کشور شود شناسایی نشده است. افرادی هم که به عنوان مشکوک از آنها نام برده شده است همه در داخل کشور بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز