خبرگزاری کار ایران

تبدیل وضعیت شغلی ۶۰ درصد ایثارگران قوه قضائیه/تشکیل شعب ویژه اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۶ در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۶۵

مدیر امور ایثارگران قوه قضائیه با اشاره به تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران در قوه قضائیه، گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر مشمول این تبدیل وضعیت هستند که تا پایان سال گذشته حدود ۶۰ درصد این عزیزان به‌صورت قطعی تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سیدمحمود حسینی‌اصل در خصوص جمعیت ایثارگران قوه قضائیه، گفت: حدود ۲۲ هزار نفر از کارکنان قوه قضائیه از خانواده معزز ایثارگران هستند و با جمعیت کل ایثارگران قوه قضائیه شامل شاغلان و بازنشسته‌ها، حدود ۲۰ درصد جمعیت خانواده قوه قضائیه را شامل می‌شوند. از این جمعیت ۸ هزار نفر مستقیماً ایثارگر و بقیه وابستگان مثل فرزند، برادر، خواهر و… هستند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران قوه قضائیه گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر مشمول این موضوع می‌شوند که تا پایان سال گذشته حدود ۶۰ درصد این عزیزان به‌صورت قطعی تبدیل وضعیت شدند. بقیه این عزیزان دچار مشکلاتی در سرعت مراحل گزینش هستند و متأسفانه این بخش از امور با کندی پیش می‌رود، اما به‌طورقطع کار تبدیل وضعیت این گروه نیز در دست اجرا است و کارگزینی آمادگی دارد تا به‌محض تأیید گزینش احکام را صادر کند.

مدیر امور ایثارگران قوه قضائیه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی قوه قضائیه گفت: این آزمون برای استخدام ۹ هزارو ۵۰۰ نفر در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد که در این آزمون نیز ۲۵ درصد ظرفیت استخدامی به ایثارگران تخصیص یافت.

حسینی‌اصل افزود: مطابق ماده ۵۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قوه قضائیه نسبت به ارائه خدمات حمایت قضائی از ایثارگران در مراجع قضایی اقدام می‌کند. بر اساس تبصره این بند از قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نسبت به تأمین هزینه این مسئله اقدام کند و در حال حاضر اداره کل امور ایثارگران قوه قضائیه با همکاری وزارت دادگستری در حال تنظیم پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی این قانون است و لازم است بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌ویژه حوزه حقوقی در این زمینه همراه ما باشند تا اجرای این قانون هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی در خصوص کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات جانبازان نیز گفت: بر اساس دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در زمانی که معاون اول وقت قوه قضائیه بودند، چون رأی این کمیسیون قطعی و لازم‌الاجرا است، باید تمام دادگستری‌های سراسر کشور شعب ویژه اجرای این احکام را داشته باشند و این کار در دادگستری‌های سراسر کشور اجرایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز