خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد را چهل سال لیگ دست دو حساب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۷۹

نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید با حضور معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و سرپرست پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در تالار حافظ دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این جلسه دهقانی فیروزآبادی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که چهلمین سالگرد تاسیس آن است فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و یک ثروت ملی است.

او گفت: هر سیستمی نقاط ضعف و قوتی دارد که باید به آن کمک کرد تا نقاط ضعفش را تقویت کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر نقش دانشگاه آزاد در پرورش دانش آموختگان ادامه داد: دانشگاه آزاد زیرساخت های بسیار عظیم علمی، فناوری، آزمایشگاهی و تجهیزات و... دارد و دانشگاهی است که در تمام نقاط کشور شعبه دارد و در منطقه گسترده است و همچنین بزرگترین زیرساخت نوآوری در غرب آسیا را دارد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: استادان دانشگاه آزاد عمدتا صاحبان کسب و کار هستند و دوست دارند در دانشگاه هم حضور داشته باشند اما دانشگاه های دیگر اینطور است که استادان اولویت شان دانشگاه است و این موضوع که استادان دانشگاه اهل کسب و کار هستند یک زمانی جذاب نبود اما ما امروز به استادانی نیاز داریم که کسب و کار را بشناسند.

او افزود: دانشگاه آزاد در منطقه و در همه کشور گستردگی دارد. دانشگاه آزاد و دانشگاهیان آن به نیازهای واقعی بومی هر منطقه واقف هستند. ما مثل دانشگاه های متمرکز در تهران نیستیم که به حوزه‌ هایتک بپردازیم بلکه نیاز منطقه ای در نظر استادان است. بنابراین دانشگاه آزاد به مردم نزدیک تر است و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اعضای همان منطقه هستند. دانشگاه آزاد برخواسته از نیاز مردم و برای مردم است و قرار است برنامه‌هایی در این راستا شروع کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اضافه کرد: ما بزرگترین جهاد دانشگاه را پرورش نیروی کار و آماده سازی فرزندان این کشور می‌دانیم. اگر اشتغال در کشور فراهم شود بسیاری از مسائل حل می‌شود و امید در کشور به وجود می‌آید.

او گفت: درچهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد تغییر خواهیم داشتیم تا در جهت اشتغال بسیج شویم. ما یک هدف در عصر امید داریم اینکه دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه آزاد به خودباوری برسند. هنوز در چهل سال به خودباوری نسبت به توانمندی خود نرسیده ایم.

او ادامه داد: فرهیختگان دانشگاه آزاد باید از پتانسیل خودشان در ایجاد اشتغال در رفع مسائل استفاده کنند.

دانشگاه آزاد چهل سال است لیگ دست دو حساب شده است. حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین هدف ماست.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: دستاورد دیگری که دنبال می کنیم است که مردم، نهادهای تصمیم گیر، مجلس، قوای لشگری و کشوری، صنایع و صاحبان کشور را دعوت کنیم که بیایند این دانشجویان و اساتید فعال را ببینند.در رویداد عصر امید شرکت های تخیلی را نمی‌بینید، بلکه مردم نتیجه محصول آنها را احساس می‌کنند و نتیجه آن شیرینی علم و فناوری را به همه و اقشار کف جامعه خواهد رساند و این ظرفیت در اختیار ملت قرار می‌گیرد. بسیاری از شرکت های فناور و استفاده از تجهیزات دانشگاه آزاد آرزوی خیلی هاست. امکاناتی داریم که در کشور به ۱۰ عدد نمی‌رسد، ولی در دانشگاه آزاد موجود است.

او باتاکید بر اینکه رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد قرار است هرسال برگزار شود به ۱۲۰۰ میلیارد تومان پتانسییل سرمایه در این رویداد اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که فعال صنعتی هستم می گویم کشور ما نیازهای زیادی دارد و هر مشکل بذر توسعه یک کسب و کار است. باور من این است کاری که رسانه می تواند انجام دهد، جهاد رسانه ای است که باید کمک کند و آنچه هست را به جوانان کشور انتقال بدهد. خط مقدم جهاد امروز کشور رسانه است. بعد از رویداد عصر امید، توان ما در رسانه و تبلیغ بسیج می‌شود.

محمد علی اکبری، سرپرست پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد بعد از رونمایی از پوستر رویداد عصر امید گفت: رویکرد جدیدی که ما طبق سند تحول دنبال می کنیم شناسایی نخبگانی است که در دانشگاه آزاد حضور دارند. ما در این مدت افراد نخبگانی را شناسایی کرده ایم. ما مزیت هایی در دانشگاه آزاد داریم که شاید در دانشگاه دولت کمتر شاهدش باشیم. ما باید اول نخبگان را شناسایی بعد حمایت کنیم که حمایت‌ها شامل حمایت مالی هم خواهد بود.

علی اکبری با یادآوری رویداد روبوکاپ دانشگاه آزاد گفت: این رویداد یکی از فعالیت‌هایی بود که بازخورد خوبی داشت و دانش‌آموزان و دانشجویان استقبال کردند و در سایر رشته‌ها در سال‌های آینده اقدامی مشابه خواهیم کرد.

او با تاکید بر بحث شبکه پایش و سامان دهی پایان‌نامه‌ها گفت: ما سالی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار پایان نامه داریم که در سامانه بانک اطلاعی۱۶۰ هزار مورد ثبت شده است و سالی حدود ۱۸۰ هزار پایان‌نامه و رساله به آن اضافه می شود.

علی اکبری به حمایت از پایان نامه دانشجویان و پیگیری پایان‌نامه ها اشاره کرد و درمورد همکاری آنها با کسب و کارها گفت: دانشگاهی مثل شهید بهشتی کل پایان‌نامه سطح تحصیلات تکمیلی‌اش در سال به ۵ هزار نفر هم نمی رسد و دانشگاه آزاد در یک سال انداره ۲۰ سال آن دانشگاه کار می کند و این توانمندی ما است و علاوه بر هدفمند کردن پایان نامه ها می توان به افزایش همکاری با صنعت هم توجه کنیم.

او با اشاره به دوره های توانمندافزایی گفت: ما می خواهیم دانشجویان بعد از فارع التحصیلی چندین دوره توانمندافزایی بگذرانند که مورد تایید و امضای روسای دانشگاه هم باشد.

علی اکبری گفت: ما کانون‌هایی در دانشگاه داریم که اسمش را انجمن دانشجویی گذاشته ایم که برای ما خیلی مهم هستند. باید ببینیم چطور می توانیم انجمن دانشجویی را فعال‌تر کنیم مثلا انجمن‌ها تخصصی‌تر شود و دانشجویان روی یک موضوع کار کنند و این رسالتی بزرگ و سخت است.

او ادامه داد: رویکرد جدید باشگاه که برمبنای سند تحول هم هست این است که دانشجوی نخبه شناسایی و حمایت شود و فرایندهایی که او را کمک می‌کند دنبال کنیم و او را به سایر فعالیت‌هایی که به جامعه و صنعت مربوط می شود برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز