خبرگزاری کار ایران

نشست‌های سه گانه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با محوریت ۳ استان‌ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۲۳۱

نشست های سه گانه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با محوریت استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس این کمیته و معاونان عمرانی استان های مرزی و معاونان عمرانی استان های معین هر مرز، بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ‌ در این جلسات جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور طی سخنانی بر ایجاد زیرساخت های دایمی، پایدار و کیفی براساس طراحی های انجام شده توسط استان های هدف به منظور ارایه خدمات مطلوب به زایران محترم اربعین حسینی(ع) تاکید کرد.

رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تمهیدات مناسب برای تردد زائران و همچنین تامین رفاه آنها در فرصت باقی مانده تا این رویداد بزرگ باید به نحو مطلوبی با همکاری موثر استان های هدف و استان های معین و دستگاه های خدمت رسان استانی و ملی مهیا گردد، بر تسریع در تامین زیرساخت های محورهای مواصلاتی و پایانه های مرزی با توجه به آغاز زودهنگام گرمای هوا در استان های هدف تاکید نمود.

جمالی نژاد با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید نهایت تلاش خود را برای هرچه باشکوه برگزار شدن حماسه اربعین به عمل آورند، گفت: برای هر پایانه مرزی مرتبط با اربعین، استان های معین تعیین و وظایف آنها مشخص و ابلاغ شده و ضرورت دارد این استانها مطابق این تکالیف اقدامات و همکاری های لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت ها انجام دهند.
 
وی در ادامه خواستار حضور موثر سایر استان‌ها برای ایفای مسوولیت‌های تعیین شده، گردید و گفت: استان های معین می بایستی تا قبل از آغاز ایام حضور زائران در مرزها، اقدامات مناسب و موردتایید استان های هدف را به عمل آورده و گزارش از پیشرفت اقدامات را بصورت هفتگی به کمیته زیرساخت ستاد مرکزی ارسال نمایند.

در این جلسات پس از ارایه گزارش عملکرد استانهای معین در زمینه تقویت زیرساخت محورهای مواصلاتی و پایانه های مرزی و همچنین بیان اقدامات صورت گرفته توسط استانهای هدف و پس از تبادل نظر حاضران مقرر گردید با استفاده حداکثری و موثر از ظرفیت و امکانات استان های معین برای ایجاد و توسعه زیرساخت ها با توجه به دستورالعمل های ابلاغی ستاد مرکزی اربعین و کمیته زیرساخت به نحو مطلوب بهره گیری شود.

ساماندهی و تکمیل پارکینگ ها، بهسازی معابر، تامین روشنایی مورد تاکید قرار گرفت و همچنین مقرر شد اقدامات لازم برای تقویت موضوعات مرتبط با رفاه زایران از جمله احداث و تکمیل سرویس‌های بهداشتی و حمام، ایجاد استراحتگاه‌های موقت و تامین آب آشامیدنی در اسرع وقت انجام گیرد.

همچنین مقرر شد انجام بازدیدهای ادواری بصورت منظم در دستور کار کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و پس از ایام عید سعید فطر ضمن حضور میدانی مدیران استان‌های معین، عملیات عمرانی پروژه‌های مورد نظر در اسرع وقت تکمیل گردد.
 
شایان ذکر است کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی، موضوعات مرتبط با پروژه های عمرانی را برنامه‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می نماید و دارای ۱۵ مأموریت‌ و وظیفه اساسی در حوزه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و راه‌های مواصلاتی و بناهای ثابت، جانمایی و تأمین امکانات برای پارکینگ های خودروهای شخصی و اتوبوس های بین شهری، تأمین امکانات اضطراری و رفاهی، تکمیل پایانه های مرزی و رفع خلاءهای مرزی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پوشش مخابراتی، ارائه خدمات پولی و بانکی، ایمنی راه‌های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه خیز، احداث بناهای ماندگار در پایانه های مرزی استان‌های هدف می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز