خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی به ایلنا خبر داد:

ساخت ۷ مدرسه در مناطق کپرنشین و محروم استان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۷۰۲

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی از ساخت ۷ مدرسه در مناطق کپرنشین و محروم استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

«ذکریا نیکویی» رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی درباره اظهارات اخیرش مبنی بر ساخت مدارس با سازه‌های عشایری توسط این مرکز توضیح داد: مرکز اقتصاد مقاومتی با تعامل مداوم با مراکز مطالعات دانشگاهی و تشکیل کمیته نخبگان و بهره‌مندی از جوانان و متخصصان در حوزه‌های مختلف با ارائه طرح‌های پیشنهادی دانش بنیان به شرکت‌های تولیدی و کارخانجات مختلف گام مهمی در راستای تحقق این مهم برمی‌دارد. این نکته بسیار مهم است که تنها ارائه طرح‌های دانش بنیان برای ایجاد یک حلقه تولیدی یا تجاری موثر کافی نیست، بلکه با مدیریت ماتریسی و جهادی باید با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تا حصول نتیجه نهایی پای کار بود که این امر در دستور کار این مرکز قرار دارد.

او افزود: در ایامی که منتسب به امیرالمومنین (ع) است، ذکر این حدیث را لازم می‌دانم که زَکاهُ العِلمِ بَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ وَإجهادُ النَّفسِ فِی العَمَلِ بِهِ؛ حضرت امیر در این حدیث فرموده‌اند: «زکات دانش، آموزش به کسانی که شایسته آنند و کوشش در عمل به آن است.» بر این اساس فکر می‌کنم بالاترین وظیفه انسانی ما توجه به مسائل آموزشی است و ما در مرکز اقتصاد مقاومتی کشور که سرمایه اصلی آن مردم انقلابی و مستضعف کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در حد بضاعت در این امر مهم به‌کار بستیم و امیدواریم دست یاری همه اقشار را در دست خود داشته باشیم. در این راستا هفت مدرسه در مناطق کپرنشین و محروم استان سیستان و بلوچستان به کمک خیرین مدرسه‌ساز و با تعامل نهادهای دولتی و حضور پر رنگ مردم خیرخواه و انقلابی ساخته شد که امروز محل تحصیل شایسته‌ترین فرزندان این کشور است.

او در ادامه بیان کرد: نقش اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش و عدالت آموزشی یک نقش مطالبه‌گرانه نسبت به نهادهای دولتی و دستگاه‌های غیرانتفاعی است که با رویکرد طرح مسائل و مشکلات ساختاری و اجرایی سعی در تحقق این مهم داریم، ما جزو اولین مطالبه‌گران ایجاد فضای آموزشی در حوزه کسب‌وکارهای نوین با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بودیم و ثمرات آن در کارخانه‌های نوآوری کشور قابل مشاهده است.

نیکویی تصریح کرد: البته در حوزه ۲۴ ماده از فرامین اقتصاد مقاومتی رهبری، این سازمان مردمی با برگزاری سمینارها، جلسات هم اندیشی و دوره‌های بازآموزی و آموزشی مختلف اقدامات موثری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز