خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

سوالات کنکور امسال در چارچوب کتب درسی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۱۸

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال سوالات کنکور به صورت محتوایی و در چارچوب کتب درسی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: قول داده بودم که کنکور سال ۱۴۰۱ کمترین تغییرات را داشته باشد پس با تاثیر ۴۰ درصد معدل برگزار می‌شود.

پورعباس گفت: امسال در آزمون سراسری یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و آزمون عمومی با ۱۰۰ سوال و در ۷۵ دقیقه برگزار می‌شود.

او با بیان تغییرات ظاهری برگه پاسخنانه آزمون اظهار کرد: یک دفترچه اختصاصی مخصوص درس ریاضیات است و ۸۰ دقیقه زمان برای این درس درنظر گرفته شده است. در این حالت تعداد سوالات کمتری در اختیار داوطلب قرار دارد و موجب آرامش داوطلب می‌شود. دفترچه دیگری شامل دو درس فیزیک و شیمی به داوطلبان ریاضی داده می‌شود.

پورعباس با تاکید به اینکه همزمان با آزمون ریاضی، آزمون علوم انسانی نیز به همین شیوه برگزار می‌شود، گفت: آزمون علوم تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه بیشتر دارد که مربوط به رشته بهیاری است.

پورعباس اعلام کرد که تا آخر شهریور نتیجه همه آزمون های سراسری اعلام نتیجه می شود و گفت: امسال سوالات کنکور به صورت محتوایی و در چارچوب کتب درسی خواهد بود.

پور عباس خاطر نشان کرد: سوالات آزمون قرنطینه است و حتی من هم از سوالات اطلاع ندارم. ما تا جایی که ممکن باشد پالایش انجام می دهیم تا سوالات غیرمرتبط در آزمون‌ها نداشته باشیم.

او ادامه داد: پروتکل های بهداشتی آزمون‌ها براساس مصوبات ستاد کرونا اعمال می‌شود و تمام اقلام‌ بهداشتی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای رسیدن به این استانداردها ما مرکز نوآوری و هوشمندسازی را در سازمان سنجش ایجاد می کنیم و جلساتی با معاونت علمی ریاست جمهور داشته ایم و قرار است شرکت های دانش بنیان را سازماندهی و به کارگیری کنیم تا در بخش آزمون سازی و اجرای آزمون به کمک ما بیایند.

او افزود: برای سال 1403 پیش بینی می کنیم کلیه آزمون های رسمی ما به شکل هوشمند برگزار شود. برخی دوستان نگران هستند که چه اتفاقی قرار است بیفتد. ما زیرساختی فراهم می کنیم که حداقل ماهی یک بار آزمون به صورت آزمایشی اجرا شود. اما هنوز زیرساخت فراهم نشده، ولی داوطلبان با این شیوه در آزمون های هوشمند ما شرکت می کنند و به این ترتیب هم با آزمون، نحوه پاسخ به سوالات و دستگاه هایی که برای امتحان در اختیارشان گذاشته شده آشنا می شوند. هر داوطلبی که احساس کند آزمون آزمایشی خود را خوب داده می تواند آن را به رسمیت درآورد و این رسمیت دو سال اعتبار خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر تحول در بودجه بندی آزمون های سراسری با این روش جدید، گفت: بانک سوال و نحوه پایش سوالات و ممیزی کردن آنها هم متفاوت خواهد شد و پورتالی قرار است برای همین هدف تهیه شود که بخش هایی از آن آماده است.در این پورتال سوالات از اساتید با تجربه به صورت الکترونیکی دریافت می شود و در چند نوبت آن را پالایش می کنند و در نهایت در یک هیئت ممیزی که افرادش محرمانه و گزینشی با حکم وزیر علوم انتخاب می شوند، به بررسی سوالات می پردازند.

او گفت: این سوالات همانطور که هوشمند طراحی می شود، به صورت هوشمند هم به مخزن سوالات برگردانده می شود و اینطور نیست که سوالات کنکور پخش شود و ممکن است سال های بعد دوباره از آن استفاده کنند. قرار است این سوالات چهارگزینه ای یا چندگزینه ای باشد و مثلا چند پاسخ علمی صحیح داشته باشد و حتی شاید پاسخ کوتاه هم به آن اضافه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز