خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از روز شنبه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۰۵

رییس پلیس تهران بزرگ از اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از روز شنبه سی بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از روز شنبه گفت: در این طرح که از روز شنبه سی‌ام بهمن ماه اجرا خواهد شد به جد با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به این تخلفات ادامه داد: موتورسیکلت‌های متخلف در ۱۰۰ ایستگاه به صورت ساعتی توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل پلاک مخدوش، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی بانوان و فاقدین گواهی نامه، موتورسیکلت سواران فاقد مدرک شامل کارت موتور بیمه نامه و گواهی نامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله این تخلفات است.

وی با اشاره به ترافیک در روزهای پایانی سال گفت: طرح ویژه ترافیکی از اول اسفند اجرا و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.ساعت پایان کار طرح ویژه نیز ساعت ۲۲ است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین طرح ویژه‌ای با حضور سه پلیس تخصصی نیز در مراکز خرید خواهیم داشت. با تمام وجود امنیت مردم و خانواده ها را برقرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طبیعی است که ترافیک در روزهای پایانی بهمن و اسفند ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. از همین‌رو برنامه ویژه ترافیکی برای این روزها خواهیم داشت.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این طرح‌ها همچنین اراذل و اوباش و سارقان سابقه دار تحت کنترل قرار خواهند گرفت. با تهیه کنندگان و فروشندگان جزو عمده مواد محترقه با جدیت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: در یک ماهه پایان سال پلیس برای امنیت و آرامش مردم تقریبا به حالت آماده باش در خواهد آمد.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مطالبه مردم برای ساماندهی موتورسواران زیاد شده بود و بنابر تدبیر فرمانده انتظامی کشور طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران طراحی شد. بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد که برای مقاصد مختلف از جمله امرار معاش استفاده می شود ما مخالف استفاده از موتورسیکلت نیستیم اما باید قوانین را رعایت کنند.

وی درباره نحوه برخورد در این طرح ادامه داد: در صد نقطه نیروهای پلیس راهور مستقر خواهند شد. متخلفان حداقل ۱۲ساعت توقیف خواهند شد. در ادامه نیز از موتورسواران تعهد اخذ خواهد شد. تلاش ما بر این است که این طرح را استمرار دهیم. این طرح در کنار طرح موتوریار انجام خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: موتورسیکلت سواران از اقشار زحمت کش جامعه بوده و برای ما محترم هستند اما باید قانون را رعایت کنند. ساعت اجرای این طرح ۲۴ ساعته است بار نامتعارف هم شامل تعداد افراد ترک موتور هم خواهد شد. با توجه به اینکه ۴۶ درصد جانباختگان موتورسیکلت سواران هستند ما درخواست داریم که حتما موتورسواران قانون را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز