خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر علوم به اخراج اساتید/ تصمیم سیاسی در دانشگاه‌ها گرفته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۲۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد از طرفی دانشگاه‌ها باید استقلال خودشان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در واکنش به اخراج برخی از اساتید اظهار داشت: روند جذب اعضای هیئت علمی و تبدیل وضعیت آنها و ارتقای هیئت علمی آنها یک روش علمی و سیستماتیک است که در هر دانشگاه انجام می‌شود.ورود به استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد هر دانشگاهی استقلال، سیستم اداری و الزامات خاص خود را دارد. باید به استقلال دانشگاه تهران احترام بگذاریم اگر مواردی باشد می‌تواند توسط ذینفعان مورد پیگیری قرار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینگونه موارد مربوط به دانشگاه‌ها را نباید سیاسی کنیم زیرا هر دانشگاهی استقلال خاص خود را دارد. همچنین گروه‌های آموزشی و هیئت‌های علمی جذب حوزه اختیارات خود را دارند و بر اساس قواعد جاری و ساری خود تصمیم گیری می کنند.

زلفی گل گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد ما هم سعی کنیم اینها را سیاسی نکنیم دانشگاه‌ها باید استقلال خودشان را داشته باشند.

چرایی ادغام روابط عمومی وزارت علوم با حوزه وزارتی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درباره کوچک کردن چارت روابط عمومی گفت: یکی از سیاستهای که همواره دولت به دنبال آن است کوچک سازی ساختارهای دولتی است. سازمان امور اداری و استخدامی نیز در بازنگری چارت وزارت خانه ها این سیاست  کلان دولت در بحث چابک سازی را با جدیت پیگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در بازنگری چارت وزارت علوم تصمیم گرفتیم معاون فناوری و نوآوری را ایجاد کنیم وقتی ما تصمیم گرفتیم معاونت فناوری و نوآوری را ایجاد کنیم بدیهی بود در پی این معاونت تعدادی مدیریت ایجاد خواهد شد که آنها در بازآرایی تعداد مدیریت‌های وزارت علوم یک بخشهایی را ادغام کردند.

وزیر علوم تاکید کرد: یکی از بخشهایی که ادغام شد این بود که روابط عمومی زیر مجموعه دفتر وزارتی قرار بگیرد اگرچه ما خود ما این موضوع را پیگیری کردیم، هیات دولت هم پیگیر است  ولی تاکنون به نتیجه نرسیده ایم امیدواریم اگر امکان آن وجود داشته تلاش کنیم تا آنها را متقاعد کنیم که روابط عمومی همانند سابق به عنوان یک واحد مستقل باشد که اگر اینگونه شود ما هم خیلی خوشحال می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز