خبرگزاری کار ایران

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سنتی توان حل مشکل به صورت علمی را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۱۴

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات گفت: در حال حاضر حدود ۱۶۰ دانشیار و استادیار در واحد علوم و تحقیقات حضور دارند و در واقع تعداد استادان حدود ۲و نیم برابر بیشتر از تعداد دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید صباغ زاده قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم رونمایی از برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز دیگر دانشگاه سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست. افرادی که از این دانشگاه‌های سنتی فارغ التحصیل شده‌اند، توانایی پیشرفت و حل مشکلات به صورت علمی و پژوهشی را ندارند. توسعه کمی و کیفی شبکه علم در واحد علوم و تحقیقات انجام شده است و محورهای این شبکه شامل خلق و تولید دانش مرجع، ایجاد فناوری جدید و حمایت از دستاوردهای پژوهشی کشور است. 

وی افزود: دهکده‌های دانش با طرح اولیه ایجاد آزمایشگاه‌های با استانداردهای بین المللی در این واحد تاسیس شده است. در حال حاضر حدود ۱۶۰ دانشیار و استاد یار در واحد علوم و تحقیقات حضور دارند، در واقع تعداد استادان حدود ۲و نیم برابر بیشتر از تعداد دانشجویان است. 

صباغ زاده افزود: واحد علوم و تحقیقات بنیان گذار بسیاری از رشته‌های دانشگاهی است. تعداد بسیاری دانشکده‌های موضوعی و مراکز تحقیقاتی در حل مسایل کشور در واحد علم و تحقیقات یا تاسیس شده یا در حال تاسیس است. پایگاه علم‌سنجی واحد علوم و تحقیقات تا کنون ۳۰ هزار و ۱۸۲ مقاله ثبت کرده ست. 

وی ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات با واحدهای بین المللی امارات و آکسفورد همکاری مناسبی دارد. در این راستا حدود ۷۰۰ هزار کارگاه از اول سال تاکنون با همکاری این دو واحد یعنی علوم و تحقیقات و امارات، برگزار شده است. مجوز ۱۵ آزمایشگاه گرفته شده است که در حال تجهیز و استانداردسازی آن‌ها هستیم تا به بهره برداری برسد. 

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات گفت: اجازه نمی‌دهیم استادان در واحد علوم و تحقیقات که از بهترین‌ها هستند دچار رکود علمی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز