خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۸۲

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را در پنج صندوق تحت پوشش داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدمهدی ناصحی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: با توجه به شیوع کرونا، بیمه سلامت بخش زیادی از بار تامین منابع مقابله با آن را برعهده داشته است. بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان از بیمه سلامت در حوزه کرونا صرف شده است. در بخش بستری نود درصد و سرپایی هفتاد درصد را پوشش داده است. ما افتخار داریم که پوشش همگانی ما گسترده‌ترین پوشش است. در تمام روستاها از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بیمه شده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهیم. ۳۳۷ هزار موسسه بهداشتی و درمانی از بیمارستان تا مراکز توانبخشی را تحت پوشش قرار داده ایم. 

او افزود: در بخش سرپایی قرار است قدرت بیمه‌ها را تقویت کنیم. در بحث نسخه الکترونیک فعالیت‌ها در ماه‌های گذشته پیشرفت داشته است. مشکلاتی در زمینه نسخه الکترونیک وجود دارد اما همکاری کادر پزشکی و مردم خیلی خوب بوده است. کشوری نداریم که در عرض کمتر از هشت سال نسخه الکترونیکی را پیاده کرده باشد، تا ابتدای دی ماه باید همه اسناد را الکترونیک کنیم. به موسسات دولتی و خصوصی اعلام می‌کنیم که اول دی ماه خط قرمز بیمه است که هیچ نسخه‌ای غیرالکترونیکی نخواهد بود. 

او در ادامه با اشاره به بیماری اوتیسم گفت: پوشش بیماری اوتیسم را سال گذشته در دستور کار قرار دادیم. در توان بخشی سایر بیماری‌های مزمن مجوز را از دولت گرفته‌ایم که به صورت پایلوت اجرا کنیم. آمادگی بیمه سلامت این است که صد درصد هزینه‌های بیماران سرطانی را پوشش بدهد. در بیماری‌های مزمن خانواده‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور درمان مستاصل هستند. گام‌ها را برداشته و پیشنهاد داده‌ایم که صد درصد پوشش کامل را داشته باشیم و مراحل قانونی آن باید طی شود. 

او افزود: در دوران کرونا هر ایرانی بدون بیمه می‌تواند به مراکز بیمه سلامت مراجعه کند و خودش را بدون پرداخت وجهی بیمه کند. از مردم عزیزی که بیمه نیستند می خواهیم به پیشخوان‌ها مراجعه و خود را بیمه کنند. 

او در ارتباط با حذف ارز دولتی دارو گفت: گام مهمی است و طرفدار این هستیم که ارز دولتی حذف شود. نگرانی ما تامین منابع به موقع هست. این مورد اگر صورت نگیرد باعث می‌شود بیمه‌ها نتواند پوشش دهند. به موقع باید منابع در دستمان باشد که بتوانیم پوشش دهیم. حداقل پنجاه هزار میلیارد تومان باید در حوزه دارو تامین شود که امیدواریم به موقع انجام شود. 

ناصحی افزود: بیمه سلامت اولین دوره‌ای است که در بحث توان بخشی وارد شده است. مصوبه شورای عالی بیمه را گرفته‌ایم که به صورت پایلوت این مورد را در پنج دانشگاه از جمله دانشگاه شهید بهشتی، ایران، تهران و مشهد اجرا کنیم و بعد در بقیه دانشگاه‌ها گسترش دهیم. در سال ۱۴۰۱ بحث توان بخشی را به طور کامل خواهیم داشت. 

او در ادامه گفت: به بحث سالمندی در کشور ما خیلی توجه نشده و ساختار بهداشتی و درمانی ما مناسب نیست. در مجلس فراکسیونی به این نام شکل گرفته که در آن مشارکت می کنیم. این امور پرهزینه است و بیمه سلامت در این حوزه‌ها می خواهد وارد شود. هزینه سرماخوردگی را می توان مدیریت کرد اما هزینه بیماران سرطانی و مزمن بسیار بالاست و وظیفه دولت و حکومت تامین اینهاست. امیدواریم در یک دوره سه‌ساله این مساله را از نظر قانونی حل کنیم. سازمان تامین اجتماعی و مجلس با سیاست‌های ما همگام هستند. 

او در پاسخ به این سوال که الان چند میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه سلامت دارند؟ گفت: ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را در پنج صندوق تحت پوشش داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز