خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تلاش برای ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه تهران/ دانشجویان جریان‌ساز باشند نه پیاده‌نظام

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۷۳۹

سرپرست دانشگاه تهران درباره فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان در این دانشگاه بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی نباید پیاده‌نظام احزاب و گروه‌های مختلف باشند، بلکه خودشان باید جریان‌سازی کرده و اثرگذار باشند.

"سید محمد مقیمی" سرپرست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ایجاد فضای دانشگاهی مطلوب برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و در پاسخ به این سوال که آیا فضا را برای این نوع فعالیت‌ها باز می‌گذارید؟ اظهار داشت: حتما همینطور خواهد بود، زیرا آنچه که برای ما بسیار اهمیت دارد بلوغ سیاسی و اجتماعی افراد است. طبیعتا این بلوغ هم به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که در دانشگاه شکل می‌‎گیرد، برمی‌گردد و قطعا منوط به این فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید میان سیاست‌زدگی و فعالیت سیاسی مرز قائل شد، ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی پیاده نظام گروه‌های مختلف نیستند و قاعدتا نباید این تشکل‌ها پیاده نظام احزاب باشند، بلکه باید خودشان  جریان‌سازی کرده و در این زمینه اثرگذار باشند.

مقیمی در خصوص حمایت از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان در چارچوب قانون و مقررات گفت: اگر تشکل‌های دانشجویی با اسلوبی که به آن اشاره شد، حرکت کنند، ما حمایت کامل از آن‌ها و فعالیت‌‌یشان خواهیم داشت.

وی درباره مدیریت حواشی احتمالی و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه گفت: همه تلاش ما این است که این کار مدیریت شود به این دلیل که کار ظریف و حساسی است.گاهی اوقات به دلیل اینکه امور مدیریت نشده یا شاید مدیران گفتند، برخی فعالیت‌ها تعطیل شود، صورت مساله پاک شده است.

سرپرست دانشگاه تهران اظهار داشت: پیش بردن این کار، یک اقدام پرزحمت است، اما من فکر می‌کنم با تدبیر مناسب می‌شود همه فعالیت‌ها را رونق داد. همچنین در کنار آن، خطوط قرمزی که وجود دارد را رعایت کرد تا انشالله از قوانین و مقررات عدول نشود.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما به عنوان سرپرست جدید دانشگاه تهران برای مدیریت این مجموعه بزرگ چیست؟ گفت: ما تمام تلاشمان این است که در مدیریت جدید از همه ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: ما بنابر قواعد و ضوابطی که برای منظومه مدیریتی تبیین می‌کنیم و بدون در نظر گرفتن خط و ربط افراد، دست یاری به سمت همه به ویژه کسانی که تجربه مدیریتی در دانشگاه تهران دارند، دراز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز