خبرگزاری کار ایران

پویش «مجاهدین واکسیناسیون» کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۶۲

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی پویش «مجاهدین واکسیناسیون» خبر داد و عنوان کرد: وزیر بهداشت در بازدیدهای مختلفی که در روزهای اخیر داشته‌اند همواره به نقش دانشجویان در جهت واکسیناسیون عمومی تاکید کرده‌اند. در همین راستا در روزهای اخیر پویش «مجاهدین واکسیناسیون» را راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «حسن زائری‌لطف» با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه عنوان کرد: دانشجویان از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت‌های داوطلبانه بسیار خوبی داشتند، حتی در روزهای اول همه‌گیری کرونا در کشور به پویش «زندگی دست یاریگر توست» پیوستند که با استقبال ۹ هزار نفره دانشجویان سراسر کشور مواجه شد.

او افزود: ما همواره شاهد حضور گسترده دانشجویی در پویش‌های مختلف خیرخواهانه بوده‌ایم. این استقبال را در طرح شهید سلیمانی، برگزاری پویش "اهدای خون، تداوم زندگی" ویژه دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور، «داوطلبان طرح ملی واکسیناسیون» و سایر فعالیت‌های داوطلبانه مشاهده کردیم، به طوری که همواره تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی، همتایاران سلامت با آغوش باز قدم به عرصه فعالیت‌های داوطلبانه گذاشتند و اتفاقات خوبی را رقم زدند. انتظار ما این است که همین استقبال گسترده از  پویش «مجاهدین واکسیناسیون» صورت بگیرد. خوشبختانه در روزهای اول این پویش و تا روز ۲۰ شهریورماه ۵۵۶۱ نفر با این فعالیت داوطلبانه و عام‌المنفعه همراه شدند که جای خوشحالی و خرسندی دارد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت درباره راه‌اندازی پویش «مجاهدین واکسیناسیون» عنوان کرد: دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در بازدیدهای مختلفی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند همواره به نقش دانشجویان در جهت واکسیناسیون عمومی تاکید کرده‌ و اشاره کردند که باید معاونت فرهنگی و دانشجویی با تمام توان، امکانات و پرسنلی که در اختیار دارد در این حوزه وارد عمل شود. در همین راستا در روزهای اخیر پویش «مجاهدین واکسیناسیون» را راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد.

او با اشاره به انجام واکسیناسیون هدفمند توسط دانشجویان اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه پویش «مجاهدین واکسیناسیون» در دومرحله ثبت‌نام و پذیرش و واکسیناسیون آغاز به کار کرد و علیرغم تعطیلی دو روزه بعد از آن تا روز شنبه ۲۰شهریورماه بیش از ۵ هزار دانشجو بر اساس محل سکونت خود با این طرح همراه شدند که نشان از دغدغه‌مندی این عزیزان دارد که از همین جا از آن‌ها کمال تشکر را داریم.

زائری لطف همچنین عنوان کرد: لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود در معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی جهت ایجاد پایگاه‌های تزریق واکسن استفاده شود. در این راستا همچنین نیازمند همکاری با معاونت بهداشتی هستیم تا کارها نظم و سیاق بهتری پیدا کند و دانشجویان با آموزش کوتاه‌مدت بتوانند آمادگی لازم را برای این فعالیت داوطلبانه ملی کسب کنند.

او در پایان بیان کرد: از تمام دانشجویان دعوت می‌کنم که به سامانه پویش «مجاهدین واکسیناسیون» مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود در این پویش اقدام کنند تا اطلاعات آن‌ها در دسترس دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشتی قرار گیرد. بناداریم جهت قدردانی از تلاش‌های این عزیزان و حضورشان در پویش‌های مختلف پیشنهاداتی را به دفتر وزیر بهداشت ارائه دهیم.

در روزهای گذشته سامانه ثبت‌نام دانشجویان داوطلب به منظور مشارکت و یاری در امر واکسیناسیون عمومی با همکاری معاونت‌های «فرهنگی - دانشجویی» و «بهداشتی» وزارت بهداشت راه‌اندازی شد. دانشجویان داوطلب می توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند و یاریگر کادر پرتلاش بهداشتی و درمانی کشور باشند.

همه نهادهای دانشجویی نظیر تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، همتایاران سلامت و شوراهای صنفی می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه با عنوان مجاهدین واکسیناسیون در این امر مشارکت کنند.

لینک ثبت نام جهت همکاری در واکسیناسیون: https://kanoonf.behdasht.gov.ir/vaccine

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز