خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با ایلنا:

آموزش در دانشگاه آزاد تا اتمام واکسیناسیون مجازی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۵۵

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات در واکنش به مشکلات سامانه آموزشیار گفت: سامانه اکنون برای دسترسی دانشجویان مشکلی ندارد، اما اگر حین ثبت نام مشکلی پیش آمد، به خود سامانه بر نمی‌گردد بلکه به دلیل مشکلات بستر اینترنتی در کل کشور است.

"سودابه سلیمانی" معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به گلایه‌های دانشجویان در خصوص سامانه آموزشیار که جهت انتخاب واحد و ثبت نام مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد، گفت: سامانه آموزشیار در دانشگاه علوم و تحقیقات با پیگیری‌هایی که انجام شده به نظر من تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و مشکلاتی که در ترم‌های گذشته وجود داشت، الان خیلی کمتر شده است. 

وی افزود: این سامانه بسیار وسیع، بزرگ و با حجم بالای داده است، از این رو در مواقع خاصی مانند زمان ثبت نام، تعداد کاربرهایی که به شکل همزمان به این سامانه متصل می‌شوند خیلی زیاد است. حتی پهنای باند اینترنتی که در کل کشور وجود دارد باعث اختلال در همین سامانه هم می‌شود و اثر گذار است. 

سلیمانی در ادامه گفت: ما دانشگاه علوم و تحقیقات تمام مسائلی که در آموزشیار وجود داشت و برای دانشجو مشکل ایجاد می‌کرد، را بررسی کردیم و با همکاری پشتیبانی سامانه آموزشیار، رفع ایرادات انجام شده است. سامانه اکنون برای دسترسی دانشجویان مشکلی ندارد اما اگر حین ثبت نام مشکلی پیش آمد، به خود سامانه بر نمی‌گردد بلکه به دلیل مشکلات بستر اینترنتی است که در کشور وجود دارد. این مسئله مزید بر علت می‌شد تا اختلالات در سامانه آموزشیار به وجود بیاید. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات درباره شرایط ترم تحصیلی آینده گفت: با توجه به اینکه هنوز واکسیناسیون به طور کامل انجام نشده ما کلاس‌ها را به صورت مجازی جلو می‌بریم. هر زمان که واکسیناسیون به طور کامل انجام شود و از لحاظ شیوع کرونا مشکل نداشته باشیم، می‌توانیم از مدل مجازی به مدل حقیقی برویم. در هر صورت ما پیرو دستورات دانشگاه و پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هستیم. 

وی درباره نحوه انتخاب واحد این دانشگاه اظهار داشت: انتخاب واحد ورودی‌های قدیم از ۱۷ شهریور ماه آغاز می‌شود و کاملاً این روند به صورت مجازی است، لذا قرار نیست دانشجویان هیچگونه ورودی به دانشگاه داشته باشند و همه روند ثبت نام در سامانه آموزشی انجام خواهد شد. 

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشجویان اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند، سایت دانشگاه به راهنماهایی تجهیز شده است. به این صورت که هر گروه آموزشی یک راهنما دارد تا دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف بدانند برای ترم جاری چه درس‌هایی را انتخاب کرده و یا چگونه ثبت نام کنند. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات درباره نحوه ثبت نام دانشجویان جدید الورود این دانشگاه گفت: شیوه ثبت نام برای دانشجویان جدید الورود مقطع دکترا به شکل مجازی در حال انجام است، آن‌ها باید مدارک مورد نیاز را در سامانه آموزشیار آپلود کنند. کماکان این رویه در حال انجام است و تایید مدارک توسط کارشناسان نیز انجام می‌شود. بعد از تایید مدارک توسطِ کارشناسان دانشگاه ما و به محض اینکه سامانه آموزشیار اجازه انتخاب واحد بدهد، دانشجویان جدید الورود در مقطع دکترا نیز می‌توانند انتخاب واحد کنند. 

وی گفت: به دلیل اینکه دانشجویان مقطع دکترا و به طور کلی مقاطعی که ترم اول است وارد دانشگاه ما می‌شوند، شاید با موضوع انتخاب واحد در دانشگاه چندان آشنایی نداشته باشند، قرار هست که انتخاب واحد آن‌ها به صورت گروهی توسط خود کارشناسان انجام شود. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: اگر در خصوص آپلود مدارک یا موارد دیگر برای دانشجویان مشکلی به وجود آمد، برای این‌که به شکل حضوری به دانشگاه مراجعه نکنند، شماره تلفن‌های در سایت دانشگاه قرار داده شده تا از طریق آن پیگیری کنند. 

سلیمانی افزود: فرم‌هایی طراحی شده است که دانشجویان موظفند آن را تکمیل کنند که طی آن مشخصات دانشجویان در اختیار کارشناسان دانشکده قرار می‌گیرد، رفع ایراد می‌شود و از طریق تلفنی که از خود دانشجو در آن فرم درج شده، پاسخ رفع مشکل به او داده می‌شود. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم و تحقیقات در پایان درباره پذیرش ورودی‌های کارشناسی گفت: دانشجویان کارشناسی در اواخر شهریور ماه معرفی خواهند شد و همین رویه برای آنان صادق است. اکنون بسته درسی که برای دانشجویان کارشناسی در نظر گرفته شده توسط گروه‌های آموزشی تهیه شده است. ثبت دروس به صورت گروهی انجام می‌شود، به همین خاطر مراجعه حضوری دانشجویان در این مقطع را هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز