خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کشف ۵۰۰ هزار انواع دارو/ توقیف ۲۰ هزار دستگاه ماینر در ۸ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۷۲

رییس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۲۰ هزار دستگاه ماینر از ۸ ماه گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در این دو الی سه هفته اخیر کشفیات زیادی در حوزه داروهای کمیاب و داروهایی که مورد نیاز مردم بودند و داروهایی که به صورت تقلبی در بازار و خارج از شبکه عرضه شده است، داشته ایم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  درباره ورود پلیس امنیت اقتصادی به بازار گفت: یکی از وظایف ما کنترل بازار است که در این زمینه با تعزیرات تعامل تنگاتنگی داریم و گشت های مشترک پلیس امنیت و تعزیرات در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهند و بر بازار نظارت دارند تا مایحتاج ضروری به موقع به دست مردم برسد.

وی همچنین درباره نظارت پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بر بازار دارو و خرید و فروش قاچاق دارو ادامه دارد: باتوجه به مشکلاتی که دربخش دارو پیش آمده است پلیس نیز وظیفه دارد هم در بحث قاچاق و هم عرضه خارج از شبکه و همچنین توزیع داروهای تقلبی ورود کند. 

وی ادامه داد: همکاران من در این سه محور با جدیت اقدامات خود را انجام می دهند. در این دو الی سه هفته اخیر کشفیات زیادی در حوزه داروهای کمیاب و داروهایی که مورد نیاز مردم بودند و داروهایی که به صورت تقلبی در بازار و خارج از شبکه عرضه شده است، داشته ایم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: نفراتی که در این باندها فعالیت می کردند دستگیر شده و همه در بازداشت هستند. همچنین حدود ۵۰۰ هزار قلم انواع داروهای سرطانی، کرونایی و ... کشف شده است. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که گفته می شود افراد سودجو مکان هایی را اجاره کرده و در آنجا مزارع ماینر ایجاد می کنند، گفت: این افراد بیشتر کارخانه هایی که ورشکسته شده اند و در حال حاضر هیچ فعالیتی آنجا نمی شود و یا بخشی از مزارع کشاورزی را برای استفاده از دستگاه های ماینر و استخراج رمز ارزها اجاره می کنند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: طی تعاملی که پلیس امنیت اقتصادی با ادارات برق و مخابرات دارد مکان هایی که برای این منظور به کار گرفته می شود شناسایی شده و افرادی که در این مناطق فعالیت می کنند نیز شناسایی و با حکم قضایی بازداشت شده و دستگاه های ماینر نیز توقیف می شود همچنین برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود. 

وی با بیان اینکه شناسایی و برخورد با متخلفان در این زمینه را از سال گذشته در دستور کار قرار داده ایم ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار ماینر در حدود ۷ الی ۸ ماه گذشته کشف و توقیف شده است نفراتی هم در این خصوص بازداشت شده اند. البته اگر تعداد دستگاه های ماینر کم باشد فرد با اخذ تعهد آزاد می شود اما اگر مزارع ماینر را در اختیار داشته باشند با آنها برخورد شده و برای شان پرونده تشکیل می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز