خبرگزاری کار ایران

اجاره‌نشینی ۶۵ درصد اهالی محله هرندی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۴۰

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اجاره‌نشینی ۶۵ درصد اهالی محله هرندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست «طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار، برنامه‌ریزی شروع عملیات تجربی طرح پزشک خانواده» با حضور نصیری؛ رییس سازمان داوطلبان هلال احمر و علی آقامحمدی؛ عضو مجمع تشخیص نظام، علیرضا زالی؛ رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران و علی محمد سعادتی؛ شهردار منطقه ۱۲ امروز در محله هرندی برگزار شد.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منطقه ۱۲ در شهر تهران یکی از ۲۶۰ محله از ۲۰۰۰ محله کشور است که برخی مانند محله هرندی و دروازه غار دارای آسیب‌های شدید بوده و برخی با شدت کمتر اما آسیب پذیرند و از این وضعیت باید خارج شوند.

آقا محمدی در ادامه گفت: ما با ۲۱ هزار نفر جمعیت مواجهیم و این هم مبتنی است بر سرشماری نفوس و مسکن که توسط مرکز آمار انجام شده است.

او در ادامه افزود: با این مقدمه، برای اینکه بتوانیم مسایل محله را به صورت پایلوت حل و فصل کنیم، چند مساله داشتیم، یکی مسکن است که یکی از مشکلات مهم است. ۲۴۲ خانوار را شناسایی کردیم که در خانه‌های با حداقل امکانات زندگی می‌کنند.

آقامحمدی در ادامه گفت: در مورد افرادی که اجاره نشین هستند و ۶۵ درصد ساکنین را تشکیل می‌دهند، این جمعیت اجاره‌شان زیر ۵۰۰ هزار تومان است که باید مشکلاتشان را شناسایی کنیم و برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه باید صورت بگیرد. متراژ واحدهای مسکونی بیشترین آنها ۵۰ متر است و بسیاری هم ۲۰  متر و کمتر است.

علی آقامحمدی گفت: در شهر تهران ۲۶۰ محله که در معرض آسیب‌ها قرار دارند وجود دارد و برخی مثل محله شهید هرندی دچار آسیب‌های بیشتری نسبت به دیگر محلات است.

آقامحمدی گفت: خانوارهای نیازمند دریافت بسته‌های غذایی شناسایی و در کارگروههای مشخص قرار گرفته‌اند و با تشریک مساعی سایر نهادهای همکار، این خانواده‌ها تحت پوشش قرار گرفته و اقلام مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

آقامحمدی در ادامه گفت: خدمات بیمه‌ای به خانه‌های نیازمند محله هرندی به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز