خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورا به عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی/ وجود ۵ هزار و ۵۰۰ فضای بی‌دفاع شهری در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۰۰

عضو شورای شهر تهران گفت: در منطقه ۱۹ شاهدیم که ۱۳۰ درصد عوارض برای مردم این منطقه محروم افزایش یافته است. این عدالت اجتماعی است؟ این عوارض را به نفع مردم محروم مناطق جنوبی افزایش دادید!

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: توقع داشتیم گزارش حوزه اجتماعی و فرهنگی راهبردی باشد، اما یک گزارش کار روزانه از سازمان‌های زیرمجموعه ارائه شد نه گزارش عملکرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ در مقاله‌ای گفتید تهران را پس گرفتیم، کاش کتاب طرح تحول در اختیار ما قرار می‌گرفت. تا بدانیم منظورتان چه بود.

امانی ادامه داد: شما در این کتاب گفتید، پارادایم حوزه فرهنگ را از دید امنیتی به دید اجتماع محور تغییر دادیم. این حرف بزرگی است. کاش مصادیق بارز این تغییر پارادایم را  توضیح می‌دادید. یعنی می گویید در ۱۲ سال قبل دید امنیتی حاکم بوده و آن را به اجتماع محور تبدیل کردید. گفته بودید گفتمان جدیدی در شهر حاکم کردیم که ۴ ویژگی دارد و به افزایش عدالت توزیعی اشاره و  به افتتاح مجتمع فرهنگی طغرل در شهرری اشاره کردید. در حالی که این مجتمع در مردادماه ۹۶ در زمان مدیریت قبلی تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت آن‌وقت شما می‌گوئید، برای ایجاد گفتمان جدید، گفته‌اند برج طغرل را افتتاح کردیم.

وی افزود: به طرح هایی اشاره کردید که همه مصوبه دوره قبل است. اگر منظورتان از تمرکز بر طرح‌های شادستان، مناسب سازی شهر، تقویت مراکز فرهنگی و ایجاد عدالت توزیعی است بگویید چه تغییرات زیرساختی در جنوب شهر تهران دادید؟  در بعد کالبدی شهر چه توسعه‌ای داشته‌اید؟

امانی با اشاره به افزایش عوارض ساخت و ساز، گفت: در منطقه ۱۹ شاهدیم که ۱۳۰ درصد عوارض برای مردم این منطقه محروم افزایش یافته است. این عدالت اجتماعی است؟ این عوارض را به نفع مردم محروم مناطق جنوبی افزایش دادید!

وی به اصطلاح تبعیض مثبت که از سوی جوادی یگانه به کاربرده شد اشاره کرد و گفت: پرداختن به شهر امن زنان و ایجاد شهر دوستدار کودک و … که در دوره قبل هم دنبال می‌شد.

امانی با اشاره به رأی نیاوردن اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و ریزش سبد رأی آنها پرسید: اگر ادعا می‌کنید بخشی از مردم از تحولات مدیریت خوشنودند چرا رأی یک میلیون و پانصد هزار نفری شورای قبلی به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت؟

عضو شورای شهر با بیان اینکه ضعیف‌ترین انتخابات شورایاری‌ها با کمترین حد مشارکت در شورای پنجم رخ داد گفت: آیا آنطور که ادعا کردید در این دوره آسیب‌های اجتماعی کاهش شده است؟ یک شب از ساعت ۱۰ به حوالی میدان شوش بروید و ببیند آسیب‌ها کاهش یافته، زباله گردها کم شده اند؟

امانی با اشاره به باطل شدن انتخابات شورایاری ها گفت: چرا در دوره قبل این رأی صادر نشد؟ چون تعامل وجود داشت و با انحلال صورت مسائل پاک می‌شود.

وی ادامه داد: ما نفهمیدیم رویداد تهران ۱۴۰۰ چه بود و چه اتفاقی قرار بود در تهران بیفتد با این همه هزینه؟

امانی گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ نقطه بی دفاع شهری داریم، کدامش امن شد؟ در ساختار حوزه اجتماعی هیچ تغییری صورت نگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز