خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

کوچه‌های خلوت و تاریکی‌های شبانه پارک‌ها از جمله فضاهای بی‌دفاع شهری برای زنان، کودکان و سالمندان/بسترهای فراوانی برای اشتغال زنان و جوانان در حوزه شهری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰۱۱

عضو شورای شهر تهران گفت:‌ در حوزه شهری بسترهای فراوانی را برای اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار داریم و باید این بسترها را آماده کرده و آنها را افزایش دهیم.

«نرگس معدنی پور» عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ارتقا کیفیت زندگی زنان در شهر تهران به ویژه زنان سرپرست‌ خانوار و  کاهش آسیب های اجتماعی مربوط به آنان در پایتخت، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سعی می‌کنیم در این دوره مدیریت شهری نسبت به پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهیم. 

او با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی سه موضوع را مد نظر قرار خواهیم داد، افزود: ابتدا بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. سپس بحث کنترل و سپس کاهش آسیب‌های اجتماعی در مراحل بعدی قرار دارند. 

معدنی پور با بیان اینکه قبل از هرچیزی باید تلاش کنیم و مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه از جمله زنان شویم، اضافه کرد: یکی از اقشاری که در معرض آسیب قرار دارند، زنان سرپرست خانوار هستند چرا که هم مسئولیت مادر بودن را برعهده دارند و هم معاش زندگی را تامین می‌کنند و قطعا یکی از اقشاری که باید به آنها توجه ویژه شود زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها هستند، تا دچار آسیب نشوند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در این عرصه تمام تلاش خود را خواهیم کرد که با سایر دستگاه‌های مرتبط و مسئول هماهنگی و تعامل‌های لازم را داشته باشیم، افزود: باید به شهرداری کمک کنیم تا این ارتباط برقرار شود و بتوانیم در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای همه اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار اقدامات شایسته‌ای انجام شود. 

معدنی پور ادامه داد: معاش زنان سرپرست خانوار یکی از این موضوعات است و باید بستری برای حمایت از آنها را فراهم کنیم تا خودشان بتوانند مشکلاتشان را با تواتمندی‌های خود حل کنند و ما این بستر را فراهم خواهیم کرد. 

او در پاسخ به این سوال که مساله عدم امنیت در شهر برای بانوان از جمله پل‌های عابر پیاده، تردد در سطح شهر مسائلی است که به آنها اشاره شده اما ارتقا امنیت به خوبی در سطح شهر انجام نمی‌شود، گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری بحث فضاهای بی‌دفاع شهری است. برای شهروندان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان؛ پل‌های عابر پیاده، کوچه‌های خلوت و تاریکی‌های شبانه در پارک‌ها و کوچه‌ها از جمله فضاهای بی‌دفاع شهری هستند و قطعا یکی از موضوعات مهم و مورد پیگیری ما در شورای ششم خواهد بود تا احساس امنیت لازم برای همه شهروندان در شهر تهران اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر تهران افزود: قاعدتا بر روی این مساله تاکید بیشتری خواهیم کرد و از شهردار تهران و شهرداران مناطق درخواست جدی رسیدگی به آنرا داریم تا در جهت رفع فضاهای بی‌دفاع شهری اقدام کنند. البته اقدام در این زمینه نیاز به بررسی، ارزیابی و شناسایی فضاها در سطح مناطق و محلات دارد و پس از آن در دستور کار قرار می گیرد. البته در سنوات گذشته نیز اقداماتی صورت گرفته است اما هنوز نیاز به بررسی و توجه بیشتر دارد. 

او در ادامه درباره ایجاد شغل و امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، یکی از تکالیفی که دولت و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها به آن توجه می‌کنند بحث اشتغال و ایجاد امنیت شغلی بویژه برای زنان سرپرست خانوار است و این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. همه‌دستگاه ها باید دست به دست هم دهند و زمینه اشتغال را فراهم کنند.

او با تاکید بر اینکه به مساله بیکاری  باید در ابعاد کلان توجه شود، گفت: در حوزه شهری بسترهای فراوانی را برای اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار داریم و باید این بسترها را آماده کرده و آنها را افزایش دهیم.

معدنی پور افزود: در حوزه مدیریت شهری فضاهای ویژه زنان را داریم و اولویت اول ما اشتغال زنان سرپرست خانوار در چنین فضاهایی است. از جمله پارک‌های بانوان، مراکز شهربانو، مراکز کوثر و همچنین بازارچه‌های خوداشتغالی را می‌توان در سطح شهر گسترش داد و این موارد می‌تواند در اولویت اول برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار باشد.

او با تاکید بر اینکه خانواده محور اول اقدامات شورای ششم است، گفت: قطعا کسانی که در بحث معیشت خانواده، تقویت و استحکام خانواده نقش آفرینی می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد. زمینه‌های اشتغال را که بستر آن در حوزه شهری وجود دارد، باید مورد استفاده قرار گیرد و شورای شهر و شهرداری قطعا در این زمینه همه تلاش خود را خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز