خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

پوشش بیمه تکمیلی باید برای همه ۸۰ هزار راننده تاکسی در پایتخت فراهم شود/ نوسازی کل تاکسی‌های فرسوده تهران در بازه یک سال و نیم امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۵۰۸

عضو شورای شهر تهران گفت: در یک بازه زمانی کمتر از یک سال و نیم امکان نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت وجود دارد. هر سال به تعداد تاکسی‌های فرسوده ما اضافه می‌شود و با این روند هیچوقت نمی‌توانیم به نقطه تراز دست یابیم و باید یک حرکت جهشی انجام دهیم.

«میثم مظفر» عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی گفت: در گذشته اتفاق خوبی رخ داده بود و همه رانندگان تاکسی به محض صدور پروانه هوشمند تاکسیرانی بدون استثنا تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گرفتند اما سازمان تاکسیرانی شیوه را به سمت ثبت نامی برده و از سیستم‌های هوشمند فاصله گرفته و به صورت سنتی به رانندگان اعلام می‌کند. 

او ادامه داد: این امر موجب شده است که در مقاطعی بیمه تکمیلی شامل حال برخی از رانندگان نشود، برخی از رانندگان اسناد هزینه‌ای دارند و این ذهنیت را گذشته دارند که می توانند در مراکز درمانی و بیمه‌ای هزینه‌های خود را دریافت کنند در حالی که اینگونه نیست و این اسناد روی دست آن‌ها مانده و اعلام می‌شود که در لیست بیمه تکمیلی سازمان تاکسیرانی اسم شما اعلام نشده است. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید پوشش بیمه تکمیلی درمان برای همه ۸۰ هزار راننده تاکسی در پایتخت فراهم شود. 

مظفر در واکنش به اینکه اما راننده‌ها در مساله بیمه عادی خود هم به دلیل فریز اطلاعات در سیستم تامین اجتماعی مشکل دارند اظهار کرد: در حوزه بیمه تامین اجتماعی، دولت متکلف شده بود ۵۰ درصد سهم بیمه را بپردازد اما در سال‌های گذشته به این تعهد عمل نکرد و هر کسی که وارد سازمان تاکسیرانی شده، مجبور است ۱۰۰ درصد بهای بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کند. در این حوزه پیگیری‌های خوبی انجام شده و قول داده‌اند که طی چند هفته آینده این مشکل حل شود و اختلافی که بین سازمان تامین اجتماعی و شهرداری تهران بوده به نظر می‌رسد در آستانه حل شدن است و این موضوع را به جد پیگیر خواهیم بود. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاد اعضای شورا مبنی بر اینکه نوسازی سالانه ده هزار تاکسی کم است، در حالی که نوسازی این تعداد نیز به سختی میسر می‌شود، اظهار کرد: ما می‌توانیم در یک برنامه کوتاه مدت، کل ۴۵ هزار تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم. 

او اضافه کرد: در یک بازه زمانی کمتر از یک سال و نیم این امکان وجود دارد و نوسازی سالانه ده هزار تاکسی بسیار کم است. هر سال به تعداد تاکسی‌های فرسوده ما اضافه می‌شود و با این روند هیچوقت نمی‌توانیم به نقطه تراز دست یابیم و باید یک حرکت جهشی انجام دهیم. 

مظفر با تاکید بر اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیازمند مشارکت همه ارگان‌های مربوطه است گفت: این حوزه نیازمند آن است که معاونت اجرائی ریاست جمهوری، معاونت محیط زیست ریاست جمهوری، بانک‌ها و همه ارگان‌ها را به خدمت بگیریم و مطالبه جدی‌تری از خودروسازها داشته باشیم تا کار با سرعت جدی‌تر و بالاتری پیش برود. 

او درباره وضعیت پایانه‌های تاکسیرانی گفت: در پایانه‌های تاکسیرانی بعضا امکانات لازم برای تاکسیران‌های عزیز وجود ندارد. همه پایانه‌های تاکسیرانی باید سرپناه، و سایه بان داشته باشند. در پایانه‌های سطح شهر از جمله رسالت شاهد هستیم که رانندگان زحمت کش ما سرپناه ندارند و ساعت‌ها باید زیر آفتاب معطل باشند و شرایط سختی را تحمل می‌کنند. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از طرفی سرویس‌های بهداشتی نیز باید در پایانه‌ها تکمیل و توسعه یابند. همچنین نمازخانه‌های موجود در پایانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند. بسیاری از پایانه‌های تاکسیرانی نمازخانه دارند اما در مدیریت و نگهداشت نمازخانه‌ها اهتمام لازم را مشاهده نمی‌کنیم. محل استراحت رانندگان، سیستم روشنایی و آبسردکن‌های پایانه‌ها از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز