خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

برای نخستین بار دایره المعارف «تاریخ یک صدساله تربیت معلم» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۹۴

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از انتشار دایره المعارف «تاریخ یک صدساله تربیت معلم»، با هدف نکوداشت و تکریم تربیت معلم خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین خنیفر، در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات شهید رجایی، برگزار شد، با اشاره به تدوین و انتشار تجربیات یک صدساله تربیت معلم کشور، برای نخستین بار از سوی دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و اظهار کرد: تا به امروز مجموعه متناظری در کشور سراغ نداریم که حاصل تجربیات یک صدساله تربیت معلم را به طور خاص و منسجم، گردآوری و ارائه کرده باشد.

خنیفر، میراث هر کشور در زمینه علم و دانش را مدیون معلم، مراکز تعلیم و تربیت و مراکز آموزشی دانست و تصریح کرد: با ارائه ایده‌ای نو در جمع مسؤولان دانشگاه، مجموعه دایره المعارف تاریخ تعلیم و تربیت کشور با تلاش و کوشش، استادان دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌ها و ۳۲ مرکز این دانشگاه گردآوری شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، زمان صرف شده برای جمع آوری این مجموعه نفیس را قریب به سه سال با مشارکت تعداد قابل توجهی از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها و با محوریت معاونت پژوهش سازمان مرکزی دانشگاه اعلام و اظهار داشت: متخصصان حوزه تدوین تاریخ نیز به عنوان ناظر بیرونی، در این مهم، ایفای نقش کردند.

وی، مجموعه ۳۱ جلدی «تاریخ تربیت معلم ایران» را اثری بسیار متنوع و مشتمل بر مستندات، مدارک، محتوای برنامه‌های درسی، کتاب‌های درسی، معرفی سازمان، تشکیلات و ساختار تربیت معلم در استان‌ها و همچنین مناسبات اداری و اجرایی یک صدساله دانست و یادآور شد: محققان تاریخ آموزش و پرورش، به ویژه تاریخ تربیت معلم، از مراجعه به این کتاب نفیس، بی‌نیاز نخواهند بود. چرا که برای تحلیل تاریخ تربیت معلم، مجموعه منتشر شده بهترین منبع است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دسترسی به سوابق، اسناد و مکتوبات را از جمله دشواری‌های کار برای گردآوری مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران برشمرد و گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها به دلیل نبود منابع در مراکز تربیت معلم، نویسندگان کتاب به ناچار با مراجعه به پیشکسوتان، مطالب را در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و در کتاب درج نموده اند.

خنیفر آرشیوهای موجود در مدارس و ادارات آموزش و پرورش کشور را از جمله منابع تأمین محتوای مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم ایران ذکر کرد و افزود: بخشی از پیشینه تربیت معلم در استان‌ها از این طریق، گردآوری و تنظیم شده است.

وی، شمول کشوری در گستره جغرافیایی کشور را امتیاز خاص این فعالیت اعلام کرد و گفت: این اقدام دارای شمول تاریخی در گستره یکصدساله است. بنابراین منبع بسیار خوب و مطمئنی برای علاقه مندان، پژوهشگران و به ویژه سیاستگذاران حوزه تربیت معلم به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان از کلیه دست اندرکاران، کارشناسان، مدیران دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها و فعالان پردیس‌ها در سراسر کشور به منظور برنامه ریزی و تولید مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز