خبرگزاری کار ایران

تهیه دستورالعملی برای امنیت شغلی زنان در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۸۴۱

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تهیه دستورالعملی برای امنیت شغلی زنان در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: یکی از اقداماتی که در این دوره اجرایی کردیم، در حوزه زنان موضوع فضاهای بی‌دفاع شهری را مطرح کردیم و شهرداری منطقه ۱۰ به عنوان پایلوت انتخاب و ۲۰۰ نقطه به عنوان فضای اولیه شناسایی شد که ۱۱۰نقطه از آن به عنوان فضای بی دفاع شهری معرفی شد.

او ادامه داد: در محور پایلوت نواب به ۴ قطعه تقسیم شد و در نهایت شورایاری محله گزارش کامل ایمن شدن محور را هفته گذشته ارائه کرد‌.

نژاد بهرام در ادامه با اشاره به شناسایی دو هزار نقطه بی دفاع در شهر تهران طی سال گذشته گفت: هزار و ۸۰۰ نقطه از آن رفع فضای بی دفاع شدند.

او با بیان اینکه طی همکاری با مرکز مطالعات شهرداری تهران چارچوب هایی تحت عنوان پیوست جلوگیری از بروز فضای بی دفاع تهیه شد گفت: تلاش می کنیم تا در طرح های توسعه شهری پیوست فضای بی دفاع شهری نیز ایجاد شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هنگامی که شورای پنجم شهرداری را تحویل گرفت، ۵ درصد پست های مدیریتی در اختیار زنان بود گفت: امروز در پایان عمر این دوره نرخ مدیریت زنان  ۱۵ درصد شده  که حاکی از افزایش ۱۰ درصدی است که رقم کمی است چرا که مصوبه ما ۳۰ درصد بوده است.امیدوارم دوستان در شورای ششم این مصوبه را پیگیری کنند تا به این عدد برسیم.

او با بیان اینکه توسط معاونت منابع انسانی دستورالعملی برای امنیت شغلی زنان تهیه شده است گفت: تلاش می کنیم تا زنان در حوزه شغلی دچار ناامنی جنسیتی نشوند. بعلاوه ایجاد امنیت برای شهروندان شهر تهران نیز اقداماتی است که صورت گرفت و امیدواریم ادامه یابد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به حذف پست مشاور امور زنان در مناطق  گفت: این پست ها غیرقانونی بوده است و نمی توانیم به حذف یک کار غیرقانونی اعتراض کنیم.  تلاش کردیم با سازمان امور استخدامی که این پست را در مجموعه پست های استخدامی قرار دهیم اما موفق نشدیم و بجای آن از ظرفیت های موجود استفاده کردیم و نرخ مدیریت زنان به ۱۵. درصد رسید و ۷۰۳  پست مدیریتی در شهرداری امروز در اختیار زنان است. تعداد زیادی از زنان ما در معاونت های مناطق مشغول به کار هستند و این مسأله قابل توجه است و جای نگرانی نیست اما هرچقدر پست های متعلق به زنان را حفظ و افزایش داد مهم است.

او در ادامه با اشاره به مسأله بافت فرسوده  در تهران گفت:سه هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده داشتیم که هزار و۱۰۰ هکتار طی ماه های گذشته به این بافت اضافه شد گفت: البته باید میزان بافت های احیا شده از آن حذف شود.اکنون میزان نوسازی بافت فرسوده به ۴۷ درصد رسیده است و ۷ درصد موضوع نوسازی را در دست داشتیم. این رقم در تجمیع ده درصد رشد بوده است که فرصت استثنایی بوده است.

نژاد بهرام در ادامه با بیان اینکه در این دوره ۹ کیلومتر فضای باز در بافت فرسوده منطقه ۱۷ و ۱۸ ایجاد شده است گفت: بعلاوه ۳۰ باغ را نجات دادیم و به عرصه عمومی تبدیل کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز