خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آموزش۸۰۰۰ موتورسوار در کمپین «موتورسوار خوب»/ رایزنی با پلیس راهور برای تدوین قوانین سلبی محکم‌تر در حوزه موتورسواری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۵۶۷

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از آموزش۸۰۰۰ موتورسوار در کمپین موتورسوار خوب خبر داد.

«مجتبی دانشور» مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره بازخوردهای اندک اجرای کمپین موتورسوار خوب در بین موتورسوارن گفت: براساس تجربه جهانی و اتفاقاتی که در حوزه تغییر رفتار و فرهنگسازی می‌افتد، در دوره‌های کوتاه مدت نمی‌توان ادعای ایجاد تغییر داشت آنهم در حوزه سختی مانند موتورسواری. 

او با بیان اینکه تجربیات پلیس راهور نیز در این زمینه بررسی شده است، ادامه داد: نمی‌توان عددی از میزان مطلوبیت ارائه داد، چرا که تازه اول راه هستیم، اما نکته‌ای که رخ داده این است که پذیرش این رفتار تا حدودی پیش آمده است. ما شاهد مشارکت استارت آپ‌ها در این زمینه هستیم که می‌خواهند در این کمپین مشارکت داشته باشند. 

دانشور اضافه کرد: استارت آپ‌ها حجم بسیار زیادی از مشتریان موتوری را پوشش می‌دهند از جمله الوپیک و مواردی از این دست که جامعه مخاطبان خوبی برای آموزش و رصد رفتار شهروندان هستند. در این پویش روش‌های مختلفی را به کار گرفتیم و تا اینجای کار توانستیم روش‌های متنوع را ارزیابی کنیم. 

مدیر کل امور آموزش‌های شهرندی شهرداری تهران، افزود: با یک رویکرد برعکس سعی کردیم به جای متوقف کردن موتورسواران متخلف، موتورسوارانی که قانون‌مند بودند را متوقف کرده و از آن‌ها تقدیر کنیم. در کنار آن با مشارکت پلیس راهور موتورسواران متخلف در طرح موتوریاب، در کنار مامورین پلیس به ارائه خدمت پرداختند. 

او گفت: با مشارکت پلیس راهور این کار را انجام می‌دهیم و از اجرای این مرحله از طرح حدود ۴ ماه می‌گذرد. از ابتدای کار تا پایان فاز اول که شهریور ماه است سنجش و ارزیابی را انجام می‌دهیم و جامعه ثابت مخاطبانی که در حال آموزش هستند را ارزیابی می‌کنیم و آن وقت می‌توانیم بگوییم این طرح تا چه حد تاثیر داشته است. 

دانشور افزود: از آنجایی که رویکرد متفاوت است و سلبی نیست نخواستیم تخلف موتورسوار را پررنگ کنیم، بلکه رفتار موتورسوار را مورد ارزیابی قرار دادیم، که قطعا این کار سخت‌تر است. 

او با اشاره به تلفات موتورسواری اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۵۰ درصد تلفات در ناحیه موتورسواری در اثر ضربه سر است و اگر روی همین حوزه در بازه زمانی معین بتوانیم کاهش تلفات داشته باشیم یعنی موفق شده ایم. 

دانشور در پاسخ به این سوال که تاکنون چند موتورسوار در قغالب این طرح آموزش دیدند، گفت: تا پایان اسفندماه بیش از ۸ هزار موتورسوار تحت آموزش قرار گرفتند. 

او با بیان اینکه در حوزه قوانین موتورسواری نیاز به تعریف قوانین داریم که پلیس راهور در حال بررسی آن است، اظهار کرد: اما نکته این است که صرفا موتورسواران را نباید در نظر گرفت، تولید کنندگان و واردکنندگان موتور و استارت آپ‌ها نیز باید در این زمینه کمک کنند و استارت آپ‌های ارائه دهنده خدمات به موتورسواران شیوه بازدارنده‌ای را برای استفاده از کلاه در نظر بگیرند. 

دانشور درباره رایزنی با پلیس راهور برای اعمال جریمه، گفت: رایزنی ما با پلیس راهور برای ایجاد قوانین سلبی محکم‌تر است که بتوانیم در ارتقای فرهنگ موتورسواری اقدامات بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز