خبرگزاری کار ایران

رییس بیمارستان سینا در گفت و گو با ایلنا:

واکسیناسیون پرسنل بخش‌های کرونایی در بیمارستان تمام نشده/عدم رعایت پروتکل‌ها در ایام نوروز باعث شعله‌ور شدن کرونا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۷۶

رئیس بیمارستان سینا با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها در ایام نوروز باعث شعله‌ور شدن کرونا می‌شود، گفت: با وجود اینکه بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا از افراد مسن و بیشتر ناقلین از جوان‌ها هستند، با عدم رعایت پروتکل‌ها به خودکشی افراد مسن کمک می‌کنیم.

«محمد طالب‌پور» رئیس بیمارستان سینا در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه وضعیت بیمارستان در حال حاضر نسبت به قبل شرایط بهتری دارد، بیان کرد: سال گذشته خوشبختانه در ایام عید و ماه رمضان ما دو فرصت داشتیم تا مردم در رابطه با کرونا رعایت کنند، شهر تعطیل بود و بازارها خیلی شلوغ نبود، امیدواریم امسال نیز در این دو ماه به گونه‌ای در کشور رعایت کنیم تا به کرونا استراحت دهیم. 

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر افراد رفتارهایی خارج از پروتکل‌ها داشته باشند، در حالی که انتظار داریم در این دو ماه، به دلیل تعطیلی وضعیت شیوع کم‌تر شود، ممکن است دوباره کرونا شعله‌ور شود؛ به طور مثال مسافرت در یک ماشین که همه بدون ماسک کنار هم می‌نشینند باعث ایجاد خطر خواهد بود. 

طالب‌پور با اشاره به اینکه جوان‌ها بیشتر ناقلین ویروس کرونا هستند، افزود: بیشتر مبتلایان از گروه افراد مسن جامعه محسوب می‌شوند و با این رفتارهای پر خطر انگار که به خودکشی افراد مسن که در اطرافمان هستند، کمک می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: توجه داشته باشید بعد از یک سال که از تجربه‌ی کرونا می‌گذرد و هشدارهای پی در پی قاعدتا پذیرش این موضوع توسط مردم دور از ذهن نیست و مردم هر کار که خواستند، می‌توانند انجام دهند؛ فقط این چند نکته را توجه داشته باشند؛ اول اینکه از دو ماسک استفاده کنند، دوم؛ در فاصله دومتری از هم قرار بگیرند و همچنین زمان حضورشان در یک جمع کم‌تر از ۱۰ دقیقه باشد. به طور مثال افراد وقتی برای خرید به یک مغازه می‌روند، باید بلافاصله بعد از خرید از مغازه خارج شوند، همه‌ی اینها معیارهایی است که زیر پا گذاشتنی نیست. 

وی با اشاره به سفرهای نوروزی افزود: در این ایام بسیاری از افراد به سفر می‌روند ولی همه چیز را رعایت می‌کنند، بسیاری از افراد هم سفر نمی‌روند اما هیچ یک از پروتکل‌ها را هم رعایت نمی‌کنند، بنابراین باید معیارهای ذکر شده را همه مدنظر داشته باشند و با رعایت پروتکل‌ها هر کار که می‌خواهند انجام دهند، البته بهتر است تا افراد مسافرت نروند و به سلامت خودشان و افراد جامعه فکر کنند. 

رئیس بیمارستان سینا بیان کرد: به عنوان یک توصیه پزشکی و درخواست از مردم می‌خواهیم که سفر نروند، اگرچه خیلی سخت است با وجود اینکه سال سختی را داشتند اما باز هم در این ایام تعطیل باز هم در خانه بمانند؛ اما گاهی حفظ جان از هر چیزی واجب‌تر است. بنابراین از نظر شرعی و انسانی حفظ جان خود و دیگران واجب است و در همه جای دنیا هم این تعهد وجود دارد. 

وی در مورد وضعیت تزریق واکسن کرونا به کادر درمان بیمارستان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر از ۱۵۰۰ نفر پرسنل بیمارستان سینا جزو گروه پر ریسک محسوب می‌شوند. این افراد در بخش‌هایی مانند آی‌سی‌یو و کرونا اورژانس فعالیت می‌کنند. تاکنون نیز ۳۸۰ دوز واکسن به بیمارستان داده شده، یعنی واکسیناسیون این گروه هنوز تمام نشده است. 

طالب‌پور افزود: واکسیناسیون در هر حال یک جریان ملائمی رو به جلو است که امیدواریم هر چه زودتر ادامه پیدا کند و غیر از اینکه باید تمام کادر درمان واکسینه شوند باید به واکسیناسیون دیگر اقشار جامعه هم کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز