خبرگزاری کار ایران

تحریم‌های ظالمانه امریکا در مبارزه با موادمخدر به جامعه جهانی ضربه وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۳۰۴

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت: تحریم‌های ظالمانه امریکا در مبارزه با موادمخدر نه فقط به ایران بلکه به همه کشورها و جامعه جهانی ضربه وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن بهاروند، صبح امروز در نشست تخصصی «اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری‌های بین‌المللی مبارزه با موادمخدر» که با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و ارتباط تصویری با شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: وزارت امور خارجه همواره همپا، پشتیبان و همکار ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی با طرح این سوال که چرا دستگاه بزرگ امنیتی اطلاعاتی و سیاسی جهان موفق به ریشه کن کردن مواد مخدر نمی‌شود؟ گفت: پاسخ این است که می‌تواند؛ اما اراده سیاسی در جهان برای ریشه کن کردن مواد مخدر وجود ندارد.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه بیان داشت: متاسفانه اکثر کشورهای دنیا و جامعه جهانی در مبارزه با موادمخدر جدی نیستند وگرنه باید میزان کشفیات و هزینه‌های جسمی و مالی که ایران در راه مبارزه متحمل می‌شود، بر آن‌ها نیز تاثیر بگذارد و اقدام مناسب و اساسی در این امر انجام دهند.

بهاروند بیان کرد: ایران خسته نمی‌شود از اینکه تکرار کند، رفتار امریکا در تحریم‌های همه جانبه ایران، نابهنجار و ظالمانه است و در خیلی از دیدارها با مقامات خارجی گفته‌ایم که رفتار امریکا نه فقط به ایران بلکه به دیگر کشورهای جهان و آحاد جامعه بین المللی زیان وارد می‌کند.

وی افزود: در موضوع موادمخدر نمی‌توان یک کشور که نقش مهمی را در مبارزه دارد، نادیده گرفت و در عین حال توقع داشت که مبارزه جهانی با موادمخدر نتیجه بخش باشد؛ این کار انفعال است و ما خسته نخواهیم شد از اینکه همواره بگوییم تحریم‌های ظالمانه امریکا در مبارزه با موادمخدر نه فقط به ایران بلکه به همه کشورها و جامعه جهانی ضربه وارد می‌کند.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه بیان کرد: موادمخد نه فقط یک پدیده بهداشتی، روحی و روانی است؛ بلکه یک مسئله امنیتی و بین‌المللی است و باعث تقویت تروریست و جنابات سازمان‌یافته و بین‌المللی می‌شود؛ زیرا درآمد حاصل از مواد مخدر به جنایات بین‌المللی کمک می‌کند؛ بنابراین جامعه جهانی باید در این امر، اقدام اساسی انجام دهد.

بهاروند گفت: ایران در مبارزه با موادمخدر تنها مانده است، البته سازمان ملل متحد و دفاتر تخصصی آن، همکاری خوبی داشته‌اند اما قدردانی و کمک بقیه اعضای جامعه جهانی در مبارزه با مواد مخدر هیچوقت آنقدر نبوده است که ما انتظار داشتیم.

وی در پایان گفت: انتظار این است وقتی جوانان کشورمان تمامی سرمایه خود را در راه مبارزه با موادمخدر از دست می‌دهند، کشورهای دیگر قدردان باشند و کمک بیشتری در این امر کنند نه اینکه منفعلانه در مقابل تحریم‌های ظالمانه امریکا رفتار کنند و تسلیم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز