خبرگزاری کار ایران

ضرروت آموزش قوانین به مسافران سفرهای خارجی توسط قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۹۸۱

معاون اداره حمایت های کنسولی و قضایی وزارت خارجه گفت: قوه قضائیه می تواند نهادها را ملزم کند تا آموزش و اطلاع رسانی به مسافران ایرانی از کشور مقصد را در دستور کار خود قراردهند.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سیدعباس میرقیصری، خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه به منظور راه کارهایی برای کاهش زندانیان ایرانی خارج از کشورتوصیه های لازم را از طریق سایت وزارتخانه اطلاع رسانی و همچنین علاوه بر سایت، اطلاع رسانی هایی نیز در سایت های نمایندگی های خارج از کشور انجام داده است.

وی افزود: بدیهی است که هر ایرانی پیش از سفر به خارج از کشور، باید از قوانین و مقررات کشور مقصد مطلع باشد و توصیه نامه ها را مطالعه کند، اما متأسفانه بسیاری از ایرانیان تمایلی به خواندن توصیه نامه ها ندارند و در نهایت همین عدم آگاهی سبب می شود که در کشور مقصد دچار مشکلات حقوقی شوند.

معاون اداره حمایت های کنسولی و قضایی وزارت خارجه تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است که توصیه نامه ها در زمان صدور ویزا و پیش از پرواز و حتی پس از پرواز در اختیار مسافران قرار داده شود که البته اطلاع رسانی به هنگام پرواز برای مسافران اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش زندانیان ایرانی خارج از کشور گفت: رسانه ها می توانند محتوای مناسب را تهیه و در اختیار عموم قرار دهند. چنین محتوایی می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور داشته باشد.

میرقیصری یادآور شد: وزارت امور خارجه نمی تواند مسافران ایرانی را در استفاده از توصیه نامه ها ملزم کند و یا حتی اجباری برای نهادهای مختلف قرار دهد تا تولید محتوایی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز