خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۶۴

تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه ۲۴ آذرماه در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی در این نشست امضای این تفاهم‌نامه در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی را توفیقی بزرگ خواند و گفت: در جلسه‌ای که چند سال قبل خدمت مقام معظم رهبری بودیم، به یک کلیدواژه جدید با عنوان «اقتدار معنوی» اشاره فرمودند که بسیار مهم‌تر از اقتدار نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... است و همه این‌ها را به دنبال خواهد داشت.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقتدار معنوی را حاصل فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت رزمندگان و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: به برکت خون پاک شهدای عزیز، امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی از اقتداری برخوردار است که حتی به ذهن دشمن هم خطور نمی‌کند حمله نظامی را در برنامه خود قرار دهد.

 وی افزود: اگر اقتدار معنوی در یک کشور برقرار باشد، حتماً اقتدار اقتصادی هم حاصل خواهد شد. حتی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هم بر مبنای اقتدار معنوی است.

 معاون رییس جمهوری همچنین ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سه نکته کلیدی «خودسازی»، «جامعه پردازی» و «دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی» مورد تأکید مقام معظم رهبری در این بیانیه، عنوان کرد: این سند راهبردی که در واقع سیاست‌های دستیابی و  رسیدن به چله دوم انقلاب است، محقق نخواهد شد؛ مگر با کسب اقتدار معنوی. که این اقتدار معنوی در یک نظام، در بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد به‌وجود می‌آید.

اوحدی در ادامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی امضا شد، در جهت همکاری مشترک بین این دو نهاد در هفت ماده تنظیم شده است تا ظرفیت‌های بنیاد در خدمت این پژوهشگاه قرار گیرد و کار مشترک تحقیقاتی انجام شود و به راهکارهای اجرایی تحقق آرمان بزرگ مکتب شهید سلیمانی که جامعیت چندبعدی دارد دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: اقتدار معنوی کشور را آن نوجوان سیزده ساله‌ و دیگر فرزندان امام (ره) که در جنگ با دشمن بعثی از تانک‌ها و بمب‌افکن‌های مختلف دشمن نهراسیدند، آغاز کردند و امام (ره) آن را پرورش داد. امروز هم هرچه بیشتر این زحمت و سختی را متحمل شویم و کار زینبی انجام دهیم، حتماً در وسعت بیشتر جهانی و در عمق بیشتر تاریخی نهادینه خواهد شد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی هم امضای این تفاهم‌نامه در آستانه اولین سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران را توفیق بزرگی خواند و گفت: این تفاهم‌نامه برای همکاری‌های علمی و پژوهشی یا تبادل علمی بین بنیاد و پژوهشگاه در حوزه‌‌هایی که امکان همکاری داریم، منعقد شده است.

سرلشکر رحیم صفوی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری هم ادامه‌دهنده راه حضرت امام (ره) در مسیر همین گفتمان انقلاب و مقاومت است. گفتمان مقاومت از ایران که امروزه قلب جهان اسلام است، شروع شده، اما به عنوان یک الگو به ملت‌های مسلمان دیگر هم صادر شده است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به چهار پژوهشکده تخصصی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در نظر داریم در این چهار پژوهشکده و مرکز دایرة‌المعارف دفاعی-امنیتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری پژوهشی و علمی داشته باشیم. هدف ما ساختن جوانان این مرز و بوم با الگوی شهدا است و امیدواریم که در سایه امضای این تفاهم‌نامه، به فضل الهی و به برکت خون شهدا بتوانیم یک کار اثرگذار ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز